هنر؛ مؤلفه‌ای برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه
کد خبر: 3797994
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

هنر؛ مؤلفه‌ای برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسیـ امنیتی استاندار سمنان گفت: هنر عکاسی و فیلم کوتاه، مؤلفه‌هایی هستند که می‌توانند در گره‌گشایی مشکلات موجود در امر اطلاع‌رسانی بسیار تأثیرگذار باشند.

هنر، مؤلفه‌ای جهت گره‌گشایی از مشکلات موجود در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 23 اسفندماه در مراسم اختتامیه دهمین دوره فیلم و عکس استان سمنان در فرهنگسرای کومش سمنان با اشاره به اینکه هر پدیده و ارزشی که در قالب هنر بیان شود ماندگار خواهد شد، گفت: در جهانی که سرعت خبر و اطلاع‌رسانی رشد بسیار قابل توجهی پیداکرده باید برای جاودانه کردن میراث‌های ارزشمند این مرز و بوم از هنر کمک گرفت.

وی با بیان اینکه هنر، عکاسی و فیلم کوتاه، مؤلفه‌‌هایی هستند که می‌توانند در گره‌گشایی مشکلات موجود در امر اطلاع‌رسانی بسیار تأثیرگذار باشند، متذکر شد: نسل‌های بعدی می‌توانند در آینده با مشاهده هنرهای به‌جامانده با بسیاری از وقایع، میراث‌های این مرز و بوم ارتباط برقرار کنند، زیرا هنر در انتقال سریع اطلاعات و مفاهیم به مخاطبان نقش اساس دارد.

خجسته‌پور ادامه داد: خلق آثار هنری توسط نوجوانان و جوانان در قالب رقابت باوجود اساتید شاخص، یکی از فرصت‌هایی است که در قالب جشنواره‌های فرهنگی و هنری از این دست برای جوانان هنرمند فراهم می‌شود.

وی فیلم کوتاه را یکی از نیازهای بشر برشمرد و یاداور شد: عکاسی یکی از زیباترین هنرهاست  که از طریق لنز دوربین عکاسان هنرمند ثبت و ماندگار می‌شوند.

captcha