دستگاه قضا در تمامی فصول با فساد برخورد کند
کد خبر: 3798019
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

دستگاه قضا در تمامی فصول با فساد برخورد کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ما‌کو گفت: دستگاه قضا در همه فصول تحول، مردمی‌بودن، انقلابی‌بودن و ضدفساد بودن و توجه به سرمایه نیروی انسانی را پیگیری کند.

دستگاه قضا در تمامی فصول با فساد برخورد کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲۴ اسفندماه در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال ۹۷ ماکو، با تاکید براینکه در آستانه چهارشنبه‌سوری قرار گرفته‌ايم، افزود: یک فرد مومن باید قبل از انجام کاری بیندیشد که آيا از ديدگاه قرآن کريم چهارشنبه‌سوری مورد تأييد شارع مقدس است يا نه و بعد وارد عمل شود.
وی ادامه داد: از ديدگاه قرآن کريم اگر يک سنت، عقيده و رفتاری که به ارث رسيده دارای دليل عقلی و يا نقلی معتبر بود، تبعيت از آن صحيح است و اگر اينگونه نبود پيروی از آن مصداق پيروی کورکورانه است که هر انسان عاقلی خود و ديگران را از آن برحذر می‌دارد.
خطیب نماز جمعه ماکو گفت: از ديدگاه قرآن كريم تبعيت از سنت‌های آباء و اجدادی و فرهنگ باستانی، زمانی صحيح است كه اين فرهنگ‌ها و سنت‌ها و رفتارها دارای يك دليل عقلی و يا نقلی معتبر باشد، ولي اگر هيچ گونه دليلی نداشته باشند، قابل تبعيت نيست.
به‌گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی از جمله سنت‌های قديمی ايرانيان چهارشنبه سوری است که هرساله خودی نشان می‌دهد و همين چهارشنبه سوری است که نه دليل عقلی برای درستی و مفيد بودن آن وجود دارد و نه دليل نقلی معتبری از آن پشتيبانی ميیکند، لذا می‌توان نتيجه گرفت که اين کار، خرافه‌ای بيش نيست.
وی بهترين جايگزين برای اين کار، در آستانه عيد نوروز و ايام ولادت با سعادت اميرمؤمنان را کمک به مستمندان و نيازمندان ابراز کرد.
امام جمعه ماکو عمل به توصيه‌های مقام معظم رهبری را راه تحول دستگاه قضا یاد کرد و گفت: در حكم رهبر معظم انقلاب برای آقای رئیسی، جهت ایجاد تحول در دستگاه قضا، هشت توصیه و مطالبه مطرح شده است كه از آن جمله می توان به همه فصول تحول، مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن دستگاه قضا، توجه دستگاه قضا به سرمایه نیروی انسانی، احیای حقوق عامه‌ مردم و ملاحظه در برخورد قضائی و غیره اشاره کرد.
وی همچنین در ادامه در تشریح الزامات مردمي بودن‌دستگاه قضا تصریح کرد: دستگاه قضائی بايد ملجأ و پناهگاه مردم باشد و در عین حال بايد چابك‌سازی شود و كرامت ارباب رجوع بايد حفظ شود.
هاشمی اعتکاف را از سنت‌های حسنه پیامبر مکرم اسلام یاد کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب این عمل بسیار کمرنگ بود که به برکت انقلاب اسلامی ایران در سرتاسر ایران پهناور این عبادت روح‌پرور به‌جد پیگیری می‌شود‌.
انتهای پیام

captcha