نماز جمعه؛ جایگاه فریادگر توحید الهی/ مشکلات اقتصادی سبب جدایی از معنویت نشود
کد خبر: 3798040
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

نماز جمعه؛ جایگاه فریادگر توحید الهی/ مشکلات اقتصادی سبب جدایی از معنویت نشود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه همدان گفت: نماز جمعه باید جایگاه فریادگر توحید الهی باشد، قرآن نگاه مثبتی به ثروت و توجه به معیشت مردم دارد، نگاه اسلام‌ به اقتصاد مثبت است.

نماز جمعه باید جایگاه فریادگر توحید الهی باشد/مشکلات اقتصادی سبب جدایی از معنویت نشودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه باید جایگاه فریادگر توحید الهی باشد. قرآن نگاه مثبتی به ثروت و توجه به معیشت مردم دارد، نگاه اسلام‌ به اقتصاد مثبت است.
امام‌ جمعه همدان با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی لازمه رهایی از جنگ اقتصادی است، گفت: از همه مسئولان تلاش بیشتری برای رفع مشکلات اقتصادی مردم می‌خواهیم.
شعبانی گفت: اگر هم مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد، مردم‌ نباید در مسائل معنوی کم بیاورند. نباید مشکلات اقتصادی سبب جدایی از معنویت شود.
وی با بیان اینکه در اول ماه رجب، حضرت نوح(ع) سوار بر کشتی نجات شد، بیان کرد: کسانی که سوار شدند نجات یافتند و آنان که سرپیچی کردند غرق شدند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دنیا دریای عمیقی است که بسیاری از مردم در آن غرق شده‌اند، تقوای الهی حکم سوار شدن بر کشتی نجات را دارد.کسی که می‌خواهد بر کشتی نجات سوار شود و به ملکوت خدا برسد باید به امام‌علی(ع) تمسک جوید.
شعبانی‌ با تأکید بر بیانیه دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار هوشمندانه نوشته شده است، از نگاه‌های سطحی پرهیز شود و بیانیه دوم انقلاب مورد توجه نسل جوان قرار بگیرد.
وی بیان کرد: جوان‌های ما در این‌ بیانیه ورود کنند و مطالعات عمیق شکل بگیرد نسل پیش از ما 40 سال زحمت کشیدند و پرچم پیروزی را به دست ما دادند، امروز نوبت من و شماست که در عرصه جنگ حق و باطل در جبهه حق بمانیم.
امام جمعه همدان با بیا اینکه به نیابت از همه جوانان استان همدان می‌گویم که مردم حزب الهی با تمام قدرت راه شهدا را ادامه می‌دهند، افزود: با دشمن‌شناسی و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها، بدون شک مردم ما و به ویژه نسل جوان، راه حق را پیش می‌روند.
وی با بیان اینکه مردم با وجود همه مشکلات پای نظام‌مقدس ایستادند تا پرچم پیروزی را به دست صاحب اصلیش برسانند گفت: جایگاه نهاد نماز جمعه از اول با تقدس شروع شده‌ و با حفظ ارزش‌های اسلام حرکت دینی را پیش می‌برد.
امام جمعه همدان افزود: مسئولان خادم مردم هستند، برنامه ای را برای شتاب حرکت دینی و انقلابی در استان طراحی می‌کنیم.
شعبانی در پایان ضمن تشکر از زحمات آیت الله طه محمدی گفت: ایشان 15 سال تلاش شبانه روزی کرده و به مردم خدمت صادقانه کردند.
انتهای پیام

captcha