برخورد با اخلالگران اقتصادى؛ از الزامات مقابله با جنگ اقتصادی
کد خبر: 3798052
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

برخورد با اخلالگران اقتصادى؛ از الزامات مقابله با جنگ اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر ضمن تأکید بر داشتن استراتژى منسجم براى پیشبرد جنگ اقتصادى گفت: برخورد بدون اغماض با اخلالگران اقتصادى دانه‌درشت از الزامات مقابله با جنگ اقتصادی دشمن در شرایط فعلی است.

برخورد با اخلالگران اقتصادى؛ از الزامات مقابله با جنگ اقتصادیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار توسط فرمانده کل قوا به سردار سلیمانی اظهار کرد: تقدیر سربازان مؤثر در نابودی داعش، رضایت فرمانده از مجاهدان راه خدا، پاسداشت رزمندگان سپاه اسلام و تجلیل رهبر و ملت ایران از خانواده‌هاى سرافراز شهداى مدافع حرم از دلایل اعطای این نشان به فرمانده سپاه قدس است.
وی همچنین ابلاغ حکم مقام معظم رهبری نسبت به انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی را یادآور شد و افزود: معظم‌له هشت توصیه و مطالبه راهبردی براى ایجاد تحول در دستگاه قضایى ارائه کردند که باید مد نظر قرار گیرد.
امام جمعه ابهر به ادامه جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن اشاره و تصریح کرد: مقابله با این جنگ تمام عیار الزاماتی دارد که مسئولان امور باید مد نظر قرار دهند.
رحیمی تشکیل قرارگاه جنگ اقتصادى، طراحی سلسله مراتب مورد نیاز در این جنگ اقتصادی، باور به اقتصاد مقاومتى و عمل به تدابیر رهبرى در این زمینه، هوشیارى در بیان وقایع و اطلاعات جنگ، مدیریت انقباضى منابع، برخورد بدون اغماض با اخلالگران اقتصادى دانه درشت را از الزامات مقابله با جنگ اقتصادی دشمن در شرایط فعلی اعلام کرد.
وی ادامه داد: پیشتاز بودن فرمانده در میدان و رعایت الزامات جنگ، شناخت دقیق نسبت به صحنه جنگ، بسیج همه ظرفیت‌ها براى مقابله با دشمن، عدم اعتماد به دشمن و هوشیارى در تعاملات، مدیریت مجاهدانه و تلاش شبانه روزى، داشتن استراتژى منسجم براى پیشبرد جنگ اقتصادى، جلب و حفظ اعتماد عمومى در جنگ، بهره‌گیرى از ظرفیت فرصت‌هاى ایجاد شده توسط دستاوردهاى مقاومت در منطقه، از دیگر الزامات مورد نیاز شرایط فعلی کشور است که باید مد نظر دست‌اندرکاران به ویژه ارگان‌های اجرایی قرار گیرد.
رحیمی به سفر ریاست جمهوری به کشور عراق و دیدار با مراجع تقلید و آیت‌الله سیستانی اشاره کرد و گفت: منطقه اکنون شرایط حساسى را سپرى مى‌کند و خطر تروریسم با توجه به بحران سوریه، جنایات سعودى در یمن، وضعیت بحرانى فلسطین و اقدامات آمریکا براى استمرار بحران همچنان باقی است.
امام جمعه ابهر تاکید کرد: به دلیل ظرفیت‌هاى منطقه‌اى ایران و نیز جایگاهى که عراق در اتحادیه عرب دارد، دو کشور مى‌توانند نقشى مؤثر در حل بحران‌هاى منطقه داشته باشند.
وی سفر ریاست جمهورى ایران به عراق را بیانگر اراده فراگیر دو کشور براى توسعه مناسبات دانست و گفت: توسعه این مناسبات نه تنها به روابط دو کشور بلکه بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود.
رحیمی به واکنش امریکایى‌ها به سفر رئیس جمهور ایران به عراق اشاره و تصریح کرد: این واکنش نشان‌دهنده خشم و هراس آنها از توسعه و تقویت مناسبات ایران و عراق است.
انتهای پیام
captcha