یادواره شهدای «تاسوکی» در زابل برگزار شد
کد خبر: 3798116
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

یادواره شهدای «تاسوکی» در زابل برگزار شد

گروه فرهنگی ــ سیزدهمین یادواره شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی صبح امروز، شنبه ۲۵ اسفندماه در شهرستان زابل برگزار شد.

یادواره شهدای «تاسوکی» در زابل برگزار شدبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیزدهمین یادواره شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی صبح امروز، شنبه، 25 اسفندماه در شهرستان زابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در این مراسم بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص شهدای تاسوکی، مظلومیت آن‌ها در هنگام شهادت بود، چراکه این شهیدان در میدان جنگ اسلحه به‌دست نبودند بلکه با دستان و چشمان بسته به شهادت رسیدند که این امر اجر مضاعف الهی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که با پایان یافتن جنگ تحمیلی، دیگر مبارزه تمام شده است، در حالی‌که این‌طور نیست؛ دشمنیِ دشمنان همچنان ادامه دارد و درِ شهادت به‌روی بندگان خوب خدا باز است.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: دشمنی دشمنان با ملت ایران پایان ناپذیر است؛ تا هنگامی که بر پیمان خود با خداوند و انقلاب و رهبری ایستاده باشیم دشمنی دشمنان وجود خواهد داشت؛ آنان می‌خواهند که ما آرمان‌های خود را کنار بگذاریم.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: پس از جنگ تحمیلی، دشمن میدان مبارزه را به عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشانده است؛ باید هوشیار بود و اجازه نداد که دشمن به اهداف خود برسد.
یادآور می‌شود که گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی، شامگاه 25 اسفندماه سال 84 در جاده زاهدان – زابل (منطقه تاسوکی) اقدام به بستن مسیر حرکت مسافران و توقف خودروها کرد، سپس 22 نفر از مردم رهگذر را به شهادت رسانده، شش نفر را مجروح و هفت نفر دیگر را به گروگان بردند؛ آن‌گاه با به آتش کشیدن و وارد کردن خسارت به 9 دستگاه خودرو، به کشور پاکستان متواری شدند.
عبدالمالک ریگی که دستانش به خون هزاران مسلمان شیعه و سنی آلوده بود، 14 اسفند سال 88 در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر و پس از محاکمه در روز 30 خردادماه 89 در زندان اوین اعدام شد.

انتهای پیام

captcha