هدف از خلقت انسان دستیابی به مقام خلیفةاللهی است نه كسب مقام و منصب
کد خبر: 3798190
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

هدف از خلقت انسان دستیابی به مقام خلیفةاللهی است نه كسب مقام و منصب

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: خداوند انسان را نیافریده که پزشک و یا ورزشکار شود، البته این امور لازمه زندگی است، اما برای این آفریده شده‌ایم که خلیفةالله شویم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 25 اسفندماه در افتتاحیه طرح «میثاق طلبگی دو» که در مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) شیراز برگزار شد، گفت: دوران میثاق طلبگی فعالیتی بسیار شایسته و ارزنده است که جهت تثبیت منویات حوزه شکل گرفته است.
وی افزود: خداوند سرمایه‌ای به طلاب و روحانیان داده است که باید به جای خود از آن استفاده کرد و آن چیزی جز وقت یا همان عمر انسان نیست.
عابدی با بیان اینکه در روز قیامت از عمر انسان که در چه راهی صرف شده است سؤال می‌کنند، افزود: نباید این سرمایه عظیم را تلف کرد؛ چراکه عمر ثروتی گرانبها است.
مدیر حوزه علمیه استان فارس با طرح این سؤال که چرا به وقت عمر می‌گویند، گفت: زمان را عمر نامیده‌اند، چراکه باید از آن استفاده کنیم و دائما به تکامل خود بیفزاییم.
وی تاکید بر اینکه تکامل را ادامه دهیم تا خلیفةالله شویم، گفت: خداوند انسان را نیافریده تا پزشک و یا ورزشکار شود، البته این امور لازمه زندگی است، اما برای این آفریده شده‌ایم که خلیفةالله شویم.
عابدی، فضای مجازی را وسیله‌ای برای تلف شدن عمر دانست و گفت: فضای مجازی به نحو مطلوبی می‌تواند سرمایه عمر را از انسان بگیرد؛ لذا طلاب نباید عمر خود را تلف کنند.
وی در پایان با بیان اینکه باید به تناسب زمان از عمر خود استفاده کنیم، اضافه کرد: تمام کارهایی که انجام می‌دهیم باید برای خداوند باشد.
انتهای پیام

captcha