رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن و معارف
کد خبر: 3798232
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن و معارف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان گفت: مرحله استانی سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش‌آموزی، از ۲۰ فروردین سال ۹۸ لغایت ۲۷ همان ماه با رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

رقابت بیش از 2 هزار دانش آموز همدانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامیعباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان استان در سه بخش قرآن، عترت و نماز در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی برگزار می‌شود.
تجری با بیان اینکه این دور از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود اضافه کرد: مرحله آموزشگاهی سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی، آذر ماه سال جاری با رقابت بیش از 100 هزار دانش‌آموز در استان برگزار شد.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان ادامه داد: در مرحله آموزشگاه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم تحصیلی با هم رقابت داشتند که از این تعداد 30 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: مرحله استانی این دوره از مسابقات از 20 فروردین سال 98 لغایت 27 همان ماه با رقابت بیش از 2 هزار دانش‌آموز برگزار خواهد شد، گفتنی است از این تعداد 90 نفر موفق به حضور در مرحله کشوری می‌شوند.
انتهای پیام

captcha