اجرای ۴ هزار برنامه در رواق خردسال حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3798238
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
در سال ۹۷ انجام شد؛

اجرای ۴ هزار برنامه در رواق خردسال حرم حضرت معصومه(س)

گروه فرهنگی ــ از ابتدای سال ۹۷ تاکنون چهار هزار و ۴۷۳ عنوان برنامه در رواق خردسال از جمله حلقه قرآن و دعا، حلقه نماز و احکام و حلقه معرفت برگزار شد.

اجرای 4 هزار برنامه در رواق خردسال حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، رواق خردسال، کودک و نوجوان حرم مطهر حضرت معصومه(س) یکی از بخش‌هایی است که زیر نظر امور فرهنگی خواهران فعالیت می‌کند.

اين بخش با هدف نشر معارف فاطمی در میان گروه سنی کودک و نوجوان در بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده و به گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.
این رواق در سال ۹۷ در بخش خردسال ۱۴۵۵۰نفر در بخش کودک ۱۲۳۹۳نفر و در بخش نوجوان ۶۸۸۹ نفر مخاطب را پذیرش کرده‌ است.

برنامه‌های رواق خردسال شامل حلقه قرآن و دعا، حلقه نقاشی و رنگ‌آمیزی، حلقه مسابقه و بازی، حلقه شعرخوانی، حلقه داستان‌گویی و نمایش می‌شود.

اجرای ۴۴۷۳ عنوان برنامه در رواق خردسال

از ابتدای سال ۹۷ تاکنون۴۴۷۳ عنوان برنامه در رواق خردسال در نوبت‌های صبح، ظهر و عصر اجرا شده است.
در رواق کودک همزمان با سال ۹۷ به‌صورت روزانه ۳۲۲۳ عنوان برنامه اجراشده که این برنامه شامل حلقه قرآن و دعا، حلقه نماز و احکام، حلقه معرفت، حلقه نقاشی و رنگ‌آمیزی، حلقه مسابقه و بازی، حلقه خلاقیت، حلقه کتاب‌خوانی، حلقه شعرخوانی، حلقه داستان‌گویی، نمایش حلقه کاردستی و کلاژ و حلقه دکلمه می‌شود.

اجرای ۷۸۱ برنامه فرهنگی و معارفی در رواق نوجوان

رواق نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دختران ۱۱ تا ۱۸ سال را پذیرش می‌کند.
در سال ۹۷ در رواق نوجوان ۷۸۱ عنوان برنامه فرهنگی و معارفی اجرا شده است.
برنامه‌های روزانه و ثابت این رواق شامل حلقه معرفت، حلقه هنری، حلقه خلاقیت، حلقه کتاب‌خوانی، حلقه مهدویت، مشاوره خصوصی و اعتقادی، حلقه مسابقات و بازی، محفل دختران خورشید، حلقه طب اسلامی، کارگاه نویسندگی و حلقه تئاتر می‌شود.
همچنین در سال ۹۷، ۷۱۰ عنوان کتاب در رواق کودک و نوجوان امانت‌سپاری شده است.

ویژه‌برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی‌

در سال ۹۷، در رواق خردسال ۳۶ عنوان برنامه مناسبتی با حضور ۴۳۲۰ مخاطب برگزار شده، در بخش کودک ۳۶ عنوان برنامه با ۷۲۰۰ مخاطب اجرا شده و در بخش نوجوان نیز ۵۰ عنوان برنامه با ۱۳۵۰ مخاطب انجام‌ شده است.
افزون بر این در سال ۹۷، پنج عنوان همایش به‌صورت مشترک برای گروه سنی کودک و نوجوان در آستان مقدس بانوی کرامت با میانگین ۵۰۰۰ مخاطب برگزار شده که کودکان و نوجوانان از این همایش‌ها استقبال خوبی کرده‌اند.

یکی‌ دیگر از فعالیت‌هایی که در آستان مقدس بانوی کرامت به میزبانی رواق کودک و نوجوان انجام می‌شود، پذیرش اردوهای مدارس است که در سال ۹۷ در بخش کودک ۲۰۸ اردو در مقطع پیش‌دبستانی، مهد قرآن، مدارس ابتدایی و پایگاه بسیج از شهرهای مختلف مانند اراک، تهران، کاشان، شاهرود و کرج با ۱۰۳۷۳ مخاطب پذیرش‌ شده‌اند.
در بخش نوجوان نیز ۳۵ اردو  از مدارس راهنمایی، دبیرستان و پایگاه‌های بسیج از شهرهای مختلف مانند اراک، تهران، کاشان، شاهرود و کرج با مجموع مخاطب ۱۶۷۸ پذیرش‌شده و به آن‌ها خدمات فرهنگی ارائه‌ شده‌ است.
یادآوری می‌شود، در نمایشگاه فجر فاطمی که به‌مناسبت تقارن ایام فاطمیه با فجر انقلاب اسلامی برپاشده بود، درمجموع در بخش کودک و نوجوان که با عنوان «مدرسه انقلاب» طراحی‌ شده بود، ۷۵۰۷ نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در آستان مقدس بانوی کرامت به میزبانی رواق کودک و نوجوان انجام می‌شود، پذیرش اردوهای مدارس است که در سال ۹۷ در بخش کودک ۲۰۸ اردو (پیش‌دبستانی، مهد قرآن، مدارس ابتدایی و پایگاه بسیج) از شهرهای مختلف مانند اراک، تهران، کاشان، شاهرود و کرج با ۱۰۳۷۳ مخاطب پذیرش‌ شده‌اند.
در بخش نوجوان نیز ۳۵ اردو‌ از مدارس راهنمایی و دبیرستان و پایگاه‌های بسیج (پذیرش اردو از شهرهای مختلف مانند اراک، تهران، کاشان، شاهرود و کرج) با مجموع مخاطب ۱۶۷۸ پذیرش‌ شده و به آن‌ها خدمات فرهنگی ارائه‌ شده است.
یادآور می‌شود، در نمایشگاه فجر فاطمی که به‌مناسبت تقارن ایام فاطمیه با فجر انقلاب اسلامی برپاشده بود، درمجموع در بخش کودک و نوجوان که با عنوان «مدرسه انقلاب» طراحی‌شده بود، ۷۵۰۷ نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام

captcha