جذب ۶ هزار میلیارد تومان کمک خیرین در حوزه سلامت
کد خبر: 3798246
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

جذب ۶ هزار میلیارد تومان کمک خیرین در حوزه سلامت

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای زنان مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت با اشاره به اینکه این مجمع تا سال ۹۶ نزدیک ۶ هزار میلیارد تومان جذب خیرین داشته که در پروژه‌های سلامت وزارت بهداشت سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به این حوزه کمک شود.

جذب ۶ هزار میلیارد تومان کمک خیرین در حوزه سلامتشهلا میرگلوبیات، رئیس شورای زنان مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: از سال 89 مجمع خیرین سلامت کشور راه‌اندازی شد و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند در سال 93 بخش بانوان مجمع راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه بانوان در امر خیر و مشارکت‌ها بسیار دخیل هستند و خود نیز راغب هستند تا در این مشارکت‌ها شرکت کنند بیان کرد: شورای زنان مجمع خیرین سلامت در 56 استان و شهرستان و در جاهایی که دانشکده علوم پزشکی دارد تشکیل شده و در حدود 75 درصد این مراکز در 63 مورد توانسته‌ایم ارائه خدامت داشته باشیم.
رئیس شورای زنان مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور افزود: یکی از شورای زنان در خراسان رضوی است و تاکنون همایش‌های خوبی برگزار و به لحاظ جذب خیر نیز موفق عمل کرده است و در سطح استان با توجه به پروژه‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده، توانسته‌اند اقدامات خوبی انجام دهند.
وی گفت: شورای زنان در امر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت دارد و به جهت اینکه بهداشت و مقدم بر درمان است. در بخش نرم‌افزاری فعالیت این شورا منوط به حوزه بهبود سبک زندگی، آموزش، پیشگیری، تحقیق و پژوهش است.
میرگلو بیات ادامه داد: اگرغربالگری و پیشگیری انجام شود جلو بسیاری از بیماری‌های مادرزاد که هزینه زیادی به سیستم درمانی تحمیل می کند گرفته خواهد شد از طرفی بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها با پیشگیری از دوران جنینی دیگر اتفاق نخواهد افتاد.
رئیس شورای زنان مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: از آنجا که اساس خانواده بانوان هستند بر همین اساس با رعایت رژیم غذایی و کاهش مصرف قند و چربی جلو بسیاری از بیماری‌ها را در خانواده خود می‌توانند بگیرند؛ لذا یک خانم خانه‌دار در صورت آموزش می‌تواند با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی جلو بروز بیماری‌های هزینه بربگیرد.
وی در خصوص بخش سخت‌افزاری افزود: در امر سخت‌افزاری نیز یکی از کمیته‌هایی که داریم کمیته جذب خیرین است از آنجا که بعضاً اتفاق افتاده خیرین پروژه‌ای را شروع کردند که بی پایان مانده است. در این کمیته پس از جذب خیرین سرمایه‌گذاری به سمت پروژه‌هایی که توسط وزارت بهداشت تعریف شده است، هدایت می‎شوند که در این امر وزارت بهداشت هم می‌تواند نیروی انسانی را تأمین کند و هم تجهیزات بدهد.
میرگلوبیات با تأکید به استفاده از پتانسیل بانوان در مجمع خیرین سلامت ادامه داد: مجمع خیرین سلامت کشور تا سال 96 نزدیک شش هزار میلیارد تومان جذب خیرین داشته که در پروژه‌های سلامت وزارت بهداشت سرمایه گذاری کرده است.
رئیس شورای زنان مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: در وهله اول با توجه به تصمیم خیرین که بخواهند برای بیمارستان، درمانگاه، اورژانس و... سلرمایه‌گذاری کنند و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز پروژه‌هایی تعریف کرده که خیرین به آن سمت هدایت می‌شوند. به عنوان مثال اگر خیری در منطقه باشد که نیازی به امکانات درمانی نباشد این سرمایه گذاری به سمت مناطق محروم هدایت می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال 97 هستیم پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بالغ بر 700 میلیارد تومان جذب کمک از سوی خیرین شود که البته با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب امروز در زمینه جذب خیرین رشد قابل توجهی داشته‌ایم.
میرگلوبیات ضمن درخواست مشارکت حداکثری و فعال بانوان در این امر خیر اظهار کرد: سلامت مقوله ایست که دولت به تنهایی از پسش برنمی‌آید؛ لذا کمک همه را به ویژه در امر بهداشت و پیشگیری می‌طلبد که در این خصوص پرداختن به مباحث آموزشی در راستای پیشگیری بیماری مهم است و اگر بانوان در این بخش گام بردارند سلامت خانواده و در نهایت سلامت کل کشور را در بردارد.
انتهای پیام

captcha