پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌های استان مرکزی
کد خبر: 3798269
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌های استان مرکزی

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌های استان مرکزی در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی، صبح امروز، 25 اسفندماه در همایش شهرداران استان مرکزی که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به رکود حاکم بر فضای ساخت و ساز و کاهش درآمد شهرداری‌ها بیان کرد: با وجود مشکلات روند خدمات‌دهی متوقف نشده است و مشکل خاصی بروز نکرده و امور توسعه‌ای مدنظر اجرایی شد .
وی افزود: با همه محدودیت‌ها امور عمرانی اجرایی شده است به طوری که در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تعداد زیادی از پروژه‌های افتتاح شده مربوط به پروژه‌های شهری و شهرداری‌ها بوده است و حتی حدود ۴ ساختمان فاخر شهرداری در شهرهای مختلف به بهره‌برداری رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق سازمان شهرداری‌های کشور به شهرداری‌ها گفت: در این راستا در سال 97 بالغ بر 20 میلیارد تومان از این تسهیلات به تعدادی از شهرداری‌های استان مرکزی پرداخت شده است و از دیگر منابع مانند سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های مشارکتی با دیگر دستگاه‌های اجرایی چرخ توسعه و آبادانی شهرهای استان درگیر رکود نشد و با سرعت مناسب در حرکت بود.
سیدمهدی حسینی شهردار ساوه نیز در این همایش به بیان مشکلات شهرداری‌ها پرداخت و گفت: شهرداری‌ها در شرایط کنونی با مشکلات مالی و پرداخت حقوق مواجه هستند، اما با این وجود روند اجرای پروژه‌های شهری مطلوب و طرح‌ها در حال اجراست.
حسینی با تاکید بر اینکه رویکرد شهرداری‌ها جلب رضایت شهروندان و ایجاد امید و نشاط است افزود: امروز شهرداری‌ها بیش از هر زمان دیگری به ویژه‌ در حوزه درآمدزایی به کمک نیاز دارند که البته بخش عمده‌ای از این شرایط به سیاست شهرداری‌ها باز می‌گردد و باید سازوکاری فراهم شود که امتیازات و اوراق شهرداری‌ها موجبات نقدینگی و بازآفرینی شهری را رقم بزند، اما در برخی از موارد لزوم حمایت استانداری و وزارت کشور محسوس است.
وی تصریح کرد: شهرهای‌ کوچک نسبت به شهرهای بزرگ دارای درآمد و وسعت مالی کمتری هستند و در این راستا می‌توان از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها استفاده کرد و باید نسبت به تامین منابع انسانی و پرداخت حقوق‌ها نگاه ویژه‌ای اعمال کنند و تنفس قائل شوند.
شهردار ساوه با اشاره به محدودیت‌های موجود در تامین قیر، سیمان و میل‌گرد جهت تسریع و تسهیل در اجرای پروژه‌های شهری خواستار استفاده از توان و ظرفیت سازمان همیاری‌های شهرداری در بین استان‌ها شد.
حسینی اضافه کرد: به منظور اجرای سیاست دولت در بازآفرینی شهری باید در اجرای پروژه‌ها و تخصیص و تسهیل تامین منابع مالی نگاه ویژه‌ای صورت گیرد، برخی از عوارض ساختمان بخشوده می‌شود درحالی‌که می‌تواند منابع درآمدی خوبی برای شهرداری‌ها باشد، همچنین شهرداری‌ها همچنان از دریافت ماده 23 جرائم رانندگی بی‌نصیب مانده‌اند درحالی که برای مانیتورینگ شهر نیازمند زیرساخت و دوربین هستیم که این ماده می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.
انتهای پیام

captcha