بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم
کد خبر: 3798294
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
رحیمی:

بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار فارس با تأکید بر لزوم تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه به ظرفیت‌های کشور، جوانان و اقتصاد توجه شده که باید به سمت عملیاتی شدن آن‌ها پیش برویم.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٢٥ اسفند در همایش فرمانداران این استان با تأكید بر لزوم تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، بیان كرد: هدف‌ها پس از انقلاب حول محور استقرار نظام بود که محقق شد.
وی افزود: تمدن‌سازی و ادامه حرکت رو به جلو نظام نیز از شاخص‌های مورد اشاره رهبری در بیانیه گام دوم است که انتظار داریم فرمانداران با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی این بیانیه را به برنامه اجرایی تبدیل کنند و این‌گونه نباشد که بیانیه بی‌استفاده بماند.
رحیمی با تصریح اینکه در این بیانیه به ظرفیت‌های کشور، جوانان و اقتصاد توجه شده که باید به سمت عملیاتی شدن آن‌ها پیش برویم، گفت: امروز تکلیف مدیران اجرایی و سیاستگداران روشن شده و باید مسئولانه و خلاقانه با مسائل مدنظر رهبری در بیانیه گام دوم برخورد کنیم.
استاندار فارس با بیان اینكه داشته‌های ما حلال مشکلات است، گفت: اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم و در برش‌های شهرستانی برنامه‌ریزی‌ها به خوبی تدوین شود‌، می‌توان شاهد تحولات خوبی در استان بود.
وی با اشاره به اینکه در دهه آغاز پنجم انقلاب علی‌رغم دستاوردهای خوب و قابل دفاع، معاندین خدمات نظام را نادیده گرفته و به‌دنبال سیاه‌نمایی هستند؛ تأکید کرد که واقعیت‌ها باید به مردم منعکس شود؛ به جای عکس‌العمل به تحریم‌ها باید پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را مبتنی بر برنامه‌محوری در دستور کار قرار دهیم.
استاندار فارس همچنین به طرح تقسیمات کشوری اشاره و با بیان اینکه حساسیت‌های سیاسی در این باره به دقت بررسی شود، گفت: نباید مباحثی که باعث خشنودی مردم می‌شود با سهل‌انگاری به تلخ‌کامی بدل شود.
وی ادامه داد: مردم امروز به میزانی از بلوغ سیاسی رسیده‌اند که در اجرای این برنامه‌ها کمک می‌کنند؛ ما مجری تصمیماتی هستیم که هیئت دولت اعلام می‌کند.
رحیمی به انتخابات سال ۹۸ هم اشاره و با تأکید بر ایجاد فضای باز سیاسی، خطاب به فرمانداران گفت: از هم‌اینک مباحث مختلف و سخنرانی‌ها رصد شود. نقد و انتقاد منصفانه مشکلی ندارد اما اگر مبنا تخریب باشد باید پاسخگویی با درایت لازم انجام شود و از کنار تخریب دولت نگذریم.
استاندار فارس ادامه داد: در سال ۹۸ بایسته‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها بیندیشیم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم و معیشت و اشتغال را در دستور کار قرار دهیم.
رحیمی خواستار توجه و حساسیت ویژه بر تنظیم بازار شب عید در شهرستان‌ها شد و گفت: باید قیمت‌ها از یکسانی و عدالت برخوردار باشد تا قضاوت مناسبی از سوی مردم نسبت به مدیریت فرمانداران ایجاد شود.
انتهای پیام

captcha