شتاب در پیشرفت و صرفه‌جویی اقتصادی؛ برنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن در سال ۹۸
کد خبر: 3798323
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
حجت‌الاسلام نقیب:

شتاب در پیشرفت و صرفه‌جویی اقتصادی؛ برنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن در سال ۹۸

گروه دانشگاه ــ سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: صرفه جویی در برنامه‌های اقتصادی، از کار‌های حیاتی و قابل اجرای دانشگاه در سال آینده خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایحاء، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن عرض تبریک فرارسیدن سال جدید گفت: سال ۱۳۹۷ برای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سالی پربرکت و با موفقیت‌های فراوان بود و ما شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این دانشگاه بودیم.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای دانشگاه رقم خورد، تصویب اساسنامه دانشگاه در تاریخ 25 شهریورماه 97 در نشست اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. این نقطه خوبی بود برای دانشگاه تا همه کار‌ها بر اساس آن پیش برود.

حجت‌الاسلام نقیب از تشکیل هیئت اجرایی جذب هیئت علمی دانشگاه، به عنوان اتفاق مهم دیگر در سال ۹۷ نام برد که احکام آن از طرف وزارت علوم مورد تأیید قرار گرفت و ابلاغ شد و شکل قانونی گرفت.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه دانشگاه با سازمان سمت خبر داد و اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه می‌توانیم منابع درسی‌مان را از طریق سازمان سمت و مشترکاً چاپ کنیم که تاکنون چهار طرح از اعضای هیئت علمی مورد تأیید سازمان قرار گرفته و اساتید در حال نوشتن هستند. همچنین هفت طرح دیگر هم در دست اجرا داریم و این موفقیت بزرگی برای دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه با اشاره به عملکرد دانشگاه در آموزش مجازی، گفت: امسال بعضی از دروس به صورت الکترونیکی، آماده شده است. در حال حاضر 12 درس آماده است و با توجه به مجوز دانشگاه در این زمینه، از اول مهر سال آینده بعضی از دروس را به صورت مجازی ارائه خواهیم کرد.

سیدمحمد نقیب در ادامه از ارتقای سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه به درجه دانشیاری خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال ۹۷ سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه، به درجه دانشیاری رسیدند و امیدواریم در سال ۹۸ تعداد دیگری نیز به این درجه دست یابند.

وی تشکیل هیئت امنای دانشگاه و برگزاری اولین نشست اعضای آن را به عنوان یک موفقیت چشمگیر برای دانشگاه در سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: ما در سال ۹۷، سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ دانشگاه را تدوین کردیم و این سند به تأیید اعضای محترم هیئت امنا رسیده و اجرای آن در سال ۹۸ آغاز می‌شود تا در ۱۴۰۴ به اهدافی که در سند اشاره شده است به صورت حداکثری برسیم. همچنین میثاق‌نامه دانشگاه با مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نیز متناسب با همین سند راهبردی آماده و منتشر شد.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود سال ۱۳۹۸ را سالی با موفقیت، پیشرفت، همراه با تلاش و پشتکار فراوان و صرفه‌جویی اقتصادی برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: اگرچه توفیقات چشمگیر و مهمی امسال برای دانشگاه اتفاق افتاد، اما ما همچنان نیاز به پیشرفت و حرکت رو به جلو داریم و هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌ایم. بر همین اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تدوین شد. در سال آینده راهی نداریم جز اینکه یک قدم تهاجمی برداریم و حرکتی انجام دهیم که بتوانیم بگوییم، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در هفت سال آینده (۱۴۰۴) به جایگاه واقعی‌اش رسیده است.

وی افزود: ما باید راهکار‌های اجرایی سند را دو ساله، چهار ساله و هفت ساله بنویسیم و بر اساس همان پیش برویم. از این پس همه باید بر مبنای سند تحول راهبردی دانشگاه حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام نقیب یکی از کار‌های حیاتی و قابل اجرای سال آتی را صرفه‌جویی در برنامه‌های اقتصادی دانست و بیان کرد: ما سال آینده موظف به صرفه‌جویی هستیم و باید با هم کمک کنیم تا دانشگاه در این جهت پیشرفت کند.

وی در پایان بار دیگر ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، برای کلیه دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
 
انتهای پیام
captcha