مردم در تامین امنیت عمومی ایام نوروز با پلیس همكاری كنند
کد خبر: 3798330
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

مردم در تامین امنیت عمومی ایام نوروز با پلیس همكاری كنند

گروه اجتماعی ـ سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس از اقشار مختلف مردم خواست تا در ایام تعطیلات نوروز در تامین امنیت عمومی با پلیس مشارکت و همکاری کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس امروز، 25 اسفندماه با اشاره به در پیش‌بودن ایام نوروز ضمن دعوت از مردم جهت همكاری با پلیس برای تأمین امنیت این ایام گفت: تهدیدهایی که می‌تواند در آستانه‌ نوروز، امنیت عینی و ذهنی افراد را سلب کند، معمولاً یا شامل جرائمی است که علیه اموال آن‌ها صورت می‌گیرد یا خسارت‌های جانی است که در اثر غفلت و بی‌توجهی به رعایت قوانین و مقررات، برای آن‌ها و بستگانشان به بار می‌آورد و متأسفانه برخی از این خسارت‌ها هرگز قابل جبران نیستند.
وی با اشاره به اینکه وقوع سرقت در تعطیلات نوروز، بیشتر در نتیجه‌ خالی گذاشتن طولانی مدت خانه‌ها و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی مالباختگان است، افزود: بسیاری از تبهکاران حرفه‌ای از مدت‌ها قبل انتظار نوروز را می‌کشند تا پس از شناسایی خانه‌های خالی از سکنه، نقشه‌های خود را عملی کنند؛ اما یقین بدانید که اگر غفلت و سهل‌انگاری مالباختگان نباشد تمامی نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب خواهد شد و با به کار بستن موارد ایمنی می‌توانید تا حد زیادی از سرقت منزلتان پیشگیری کنید.
نعمائی با بیان اینکه مردم استان در ایام نوروز در کنار تفریح و تفرج در دامن طبیعت، نسبت به ایمن کردن منزل از سرقت اقدام کنند، تأکید کرد: خانواده هایی که قصد مسافرت در ایام نوروز را دارند، همسایه‌ها و بستگان مورد اعتماد را در جریان مسافرت خود قرار داده و از آن‌ها تقاضا كنند تا به منزلشان سركشی كنند.
سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه بخشی از حوادث نوروزی به تصادفات رانندگی به‌ ویژه در جاده‌های بین‌ شهری مربوط می‌شود، به رانندگان توصیه کرد: با پرهیز از تخلف در هنگام رانندگی، خاطره‌‌ خوشی را از سفر برای خود و همسفرانمان رقم بزنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطر استفاده از مواد محترقه در روزهای پایانی سال، گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهای پایانی سال به ‌روزهای نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود و شاهد حوادث غم‌بار باشیم، بنابراین بر والدین واجب است فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش‌زا آگاه کنند و آنان را از بازی با چنین موادی بر حذر دارند.
نعمایی، «نشاط نوروزی، نظم و قانون‌مداری» را شعار نوروزی پلیس در سال 98 عنوان کرد و گفت: با رعایت قوانین و مقررات، پلیس را در ارائه‌ خدمت‌ مضاعف در نوروز یاری کنیم.
انتهای پیام

captcha