نوروز شناسی در کلاس اخلاق اسلامی اوگاندا
کد خبر: 3798340
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

نوروز شناسی در کلاس اخلاق اسلامی اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ کارگاه آموزشی «نوروز شناسی» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در قالب کلاس‌های اخلاق اسلامی در دانشگاه کامپالا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ دانشجویان دانشگاه کامپالا در قالب کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و اخلاق اسلامی با پیشینه تاریخی، فرهنگی، پیام‌ها، آداب و رسوم و جغرافیای نوروز آشنا شدند.

محمدرضا قزلسفلی، رايزن ‏فرهنگی ايران در اوگاندا در این کارگاه با تشریح آیین‌های سنتی در ایران گفت: این عید باستانی نماد تلاش ‏برای توسعه صلح و عظمت است.

وی افزود: همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز با سایر ملت‌های آزاده، تشریک مساعی، ابراز همدردی با نیازمندان و آسیب دیدگان و زدودن کدورت‌ها از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد نوروز باستانی ایران است.

تشریح عوامل سازنده نامگذاری سال جدید از سوی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، تقویم ایران، اسامی روزهای هفته، ماه‌ها، فصل‌ها، مناسبت‌های مهم در طول سال، فلسفه تقویم هجری شمسی و قمری، زمان نوروز، واژه و پیشینه نوروز، جهانی شدن نوروز، جغرافیای نوروز، تعطیلات نوروزی، آیین‌ها، خانه‌تکانی و لباس نو و پاک نوروزی از دیگر مطالب درسی کارگاه نوروزشناسی در دانشگاه کامپالا بود.

در همین راستا، کارگاه آموزشی در روز چهارشنبه، 29 اسفندماه برای اساتید دانشجویان دانشکده المصطفی (ص) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha