پذیرایی از 11 هزار زائر در ایام نوروز در مهمانسرای کوثر حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3798342
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

پذیرایی از 11 هزار زائر در ایام نوروز در مهمانسرای کوثر حرم حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی ــ معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از ارائه 20 هزار و 60 نفر روز خدمت توسط خادمان خبرداد و گفت: در ایام نوروز از حدود 11 هزار نفر از زائران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در زائرسرای کوثر پذیرائی خواهد شد.

پذیرایی از 11 هزار زائر در ایام نوروز در مهمانسرای کوثر حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس قم امروز 25 اسفندماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی این آستان با اشاره به خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در ایام 25 اسفند تا 17 فروردین ماه اظهار کرد: ۲۰ هزار و ۶۰ نفر روز خادم در این ایام به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد که سه‌هزار و شش نفر روز خادمان رسمی و ۱۷ هزار نفر روز خادمان افتخاری این خدمات را به مردم ارائه خواهند کرد.

وی از افتتاح شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها با هزار و ۲۰۰ متر مربع عرصه خبر داد و اظهار کرد: این شبستان در ایام میلاد حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله علیها افتتاح شد و بعد از احداث شبستان امام علی علیه‌السلام، این دو شبستان به یکدیگر متصل خواهند شد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه شبستان امام علی(ع) از اعتبارات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و کمک‌های خیرین احداث خواهد شد تصریح کرد: عرصه این شبستان پنج برابر شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و بعد از کارهای مقدماتی دو تا دو سال نیم زمان برای احداث آن لازم است.
محمودنژاد با اشاره به اسکان زائران در نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز حدود ۱۱ هزار نفر از زائران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در زائرسرای کوثر اقامت خواهند داشت و در حد مقدور از آنان پذیرائی می‌شود گرچه باید مشکل زائرسرا با کمک بخش‌های دیگر حل شود.
محمودنژاد با بیان این‌که به دنبال احداث یک آشپزخانه جدید در فضای بیرون از آستان هستیم تصریح کرد: با احداث این آشپزخانه خدمات رفاهی حرم گسترش خواهد داشت.
محمودنژاد در پاسخ ایکنا در مورد تامین امنیت حرم به نحوی که مخاطبان و زوار احساس اهانت نکنند تصریح کرد: به دنبال استفاده از تجهیزات پیشرفته در مبادی ورودی حرم برای بازرسی هستیم ولی طبق دستورالعمل، بازرسی بدنی حذف نخواهد شد.
وی با بیان این‌که حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)‌در طول سال پذیرای ۲۳ میلیون زائر است بیان کرد:  طبق بررسی‌های انجام شده زمان اقامت مسافران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شهر قم طی سال‌های اخیر افزایش داشته است ولی باید برای افزایش آن برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.
محمودنژاد از اجرای طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پنج بخش خبر داد و گفت: این طرح با طرح تفصیلی شهر قم ارتباط دارد و همه پروژه‌های توسعه بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) در آینده براساس همین طرح اجرا خواهد شد.
محمودنژاد از ارائه خدمات خودروهای زائربر ویژه سالمندان و بخش امانات خبر داد و اظهار کرد: احداث فضاهای لازم در صحن جوادالائمه(ع) برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی از دیگر کارهای انجام شده است و در این راستا پله‌های برقی برای اتصال به شبستان فاطمه(س) بهره‌برداری می‌شود همچنین تهویه مطبوع شبستان امام و بخش‌های دیگر انجام شده است.

محمودنژاد، احداث آشپزخانه حضرتی همچنین راه‌اندازی اتوماسیون صنعتی حرم را از دیگر فعالیت‌های اجرایی برشمرد و تاکید کرد: هوشمندسازی تاسیسات برق، راه اندازی آسانسور حضرت صاحب الزمان به طبقه منفی دو از دیگر خدماتی است که در سال جدید به زائران ارائه می‌شود.

انتهای پیام

captcha