برپایی 22 پایگاه جاده‌ای در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3798363
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

برپایی 22 پایگاه جاده‌ای در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی از برپایی ۲۲ پایگاه جاده‌ای در طرح نوروزی در محورهای استان خبرداد.

برپایی 22 پایگاه جاده‌ای در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محسن نجات، رئیس جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی امروز ۲۵ اسفندماه در نشست خبری ویژه طرح نوروزی اظهار کرد: این طرح از امروز آغاز و تا 17 فروردین ماه ادامه دارد.
وی تعداد پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر را 22 پایگاه اعلام کرد، افزود: در مجموع 11 پایگاه ثابت و جاده ای، دو پایگاه ثابت تخصصی شامل واکنش سریع و کوهستان و همچنین 9 پایگاه موقت و سیار در این طرح به ارائه خدمات می پردازند.
وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی از نظر نیروی انسانی در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی وجود ندارد گفت: همکاران سازمانی و داوطلب هلال احمر در قالب دو هزار و 420 نفر روز طی این طرح در حالت آماده باش هستند.
نجات خاطرنشان کرد: تیم های ویژه خواهران نیز در این مکان ها و پایگاه‌های مختلف مستقر شده اند تا خدمات ویژه ای را به خواهران ارائه دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر درباره استقرار بالگرد در استان نیز گفت: با پیگیری های انجام شده، هلیکوپتر امداد به مدت حدود دو هفته در استان مستقر خواهد بود.
وی افزود: استقرار هلیکوپتر نجات از روز ششم فروردین انجام می شود و طی طرح نوروزی، در نقاط مختلف استان مستقر می شود تا تسریع کننده عملیات امدادی باشد.
نجات با اشاره به وظیفه اجتماعی جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، در تلاش بودیم تا در حد توان به تعدادی از خانواده های نیازمند کمک کنیم، بنابراین اقدام به شناسایی آن ها کردیم.
وی افزود: نهایتا توانستیم 800 نفر از نیازمندان و سرپرستان خانواری که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند را شناسایی و 500 هزار تومان به هر یک کمک کنیم.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر کشور همچنین در نظر دارد تا با هماهنگی سازمان بهزیستی، به افرادی که دارای ضایعه نخائی هستند، یک میلیون و 200 هزار تومان کمک داشته باشد که در دست پیگیری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی همچنین به اعلام عملکرد این سازمان در خدمات رسانی به مناطق محروم استان پرداخت، گفت: طی امسال توانستیم در قالب کاروان های سلامت به 46 روستای استان خدمات رسانی کنیم.
وی اظهار کرد: در هر یک از سفرهایی که به مناطق محروم استان داشتیم حدود 15 میلیون تومان داروی رایگان بین بیماران توزیع می کردیم، در مجموع در این سفرها شش هزار و 499 نفر تحت پوشش حمایت های هلال احمر قرار گرفتند.
نجات با اشاره به آمار بالای مراجعه نیازمندان به هلال احمر،گفت: با توجه به این موضوع، از خیران و مردمی که خواهان کمک به نیازمندان هستند استقبال می کنیم. در صدد راه اندازی بانک تجهیزات پزشکی در استان هستیم که در این حوزه به کمک خیران نیاز داریم.
انتهای پیام

captcha