مشهدی شدن 10 هزار مددجوی بهزیستی/ طلاب در ایام نوروز همراه کودکان بهزیستی‌اند
کد خبر: 3798404
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
سید محمدی بیان کرد:

مشهدی شدن 10 هزار مددجوی بهزیستی/ طلاب در ایام نوروز همراه کودکان بهزیستی‌اند

گروه جامعه ــ سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 70 هزار مددجوی بهزیستی تاکنون به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، گفت: طی سال 97 حدود 10 هزار مددجوی بهزیستی مشهدی شده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی، سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به بخشی از اقدامات این معاونت در سال 97 اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته براساس توافق‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی آمار و اسامی مددجویان بهزیستی که زیارت اولی هستند و تاکنون توفیق زیارت حرم امام رضا(ع) را نداشته‌اند به آستان ارائه و مقرر شد که سازمان بهزیستی هزینه رفت و برگشت زائران بپردازد و هزینه اسکان و تغذیه این افراد را آستان قدس رضوی تأمین کند.

وی با اعلام این مطلب که در سال 97 حدود 10 هزار نفر زیارت اولی به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند، گفت: براساس آمار 70 هزار مددجوی بهزیستی تاکنون به حرم امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند که با قرار گرفتن این آمار در اختیار آستان قدس رضوی مقرر شده زمینه مشهدی شدن این مددجویان فراهم‌ شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی ادامه داد: همچنین یک فعالیت مشترک با بنیاد مهدویت در حال انجام است که براساس آن تاکنون بیش از 10 هزار مدیر و مربی مهدهای کودک و پرسنل بهزیستی در خصوص مهدویت آموزش دیده‌اند. در این طرح مکان تدریس را بهزیستی فراعم کرده است و استادان نیز از سوی بنیاد مهدویت برای تدریس دعوت می‌شوند و بحث انتظار و شناخت امام عصر(عج) آموزش داده می‌شود.

وی از اجرای موفق طرح مشکات و طرح دانشجو معلم قرآن با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته با همکاری تعدادی از مؤسسات دینی 230 طلبه انتخاب شدند و به عنوان کارشناس مذهبی برای دختران و پسران بهزیستی آموزش‌های دینی را ارائه می‌دهند. این طلاب دانش‌آموخته دانشگاه‌ها بوده و دوره‌های روانشناسی و کار با کودک را گذرانده و کارشناس رفتار با کودک هستند و هفته‌ای دو تا سه بار با حضور در مراکز شبانه‌روزی نماز جماعت برگزار می‌کنند و ضمن آموزش احکام، به سؤال‌های دینی کودکان پاسخ می‌دهند. بسیاری از این طلاب در هنگام تحویل سال و تعطیلات عید در کنار کودکان بهزیستی هستند و در مسافرت‌ها، اردوها و ... نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند.  

انتهای پیام 

captcha