نگاهی به وصیت‌نامه شهید «سیدسراج‌الدین تربتی‌بروجنی»
کد خبر: 3798450
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

نگاهی به وصیت‌نامه شهید «سیدسراج‌الدین تربتی‌بروجنی»

گروه فرهنگی ــ شهید سیدسراج‌الدین تربتی‌بروجنی در قسمتی از وصیت‌نامه خود چنین گفت: از خط امام و روحانیان که خط اسلام و قرآن است خارج نشوید، فرمان رهبر عزیزمان را اجرا کنید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال وبختیاری، ملت ایران آرامش و امنیت خود را مدیون خون شهدا هستند. در حالی بسیاری از مردم فارغ از آشوب‌های کشورهای اطراف به‌دنبال خرید و آماده شدن برای عید نوروزند بسیاری از مادران شهدا چشم انتظار برگشت پسرانشان هستند.
برگ برگ وصیت‌نامه شهدا را هم که بگردیم توصیه به ولایت‌پذیری موج می‌زند این عشق، عاشق و معشوق است که هم امام به شهدا و هم شهدا به امام داشتند. توصیه شهدا به ولایت‌پذیری در عشق‌بازی و جانبازی در صحنه کارزار، چاره‌ساز افتاد اما توصیه آن‌ها فقط برای آن زمان نبود بلکه برای همیشه است، ما هم گوشه‌ای از توصیه شهیدان به این امر مهم را هر هفته در ورقی تحفه درویش می‌کنیم باشد که قبول افتد.
زندگی‌نامه:
شهید سیدسراج‌الدین تربتی بروجنی، یازدهم تیرماه 1345 در شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن به دنیا آمد. پدرش سید مرتضی و مادرش جهان نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سرانجام در ششم فروردین 1361 در دشت عباس توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش خمپاره به سر شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.
وصیت‌نامه:
با سلام و دردود فراوان بر منجی عالم بشریت
اول از خداوند سلامتی رهبر عزیزمان امام خمینی را خواستارم و امیدوارم خداوند از عمر بی‌ارزش ما بکاهد و به عمر باارزش رهبرمان بیفزاید.
یک وصیت به پدر و مادر خود دارم:
پدر و مادر عزیزم: اگر من در جبهه شهید شدم در مراسم من گریه و زاری نکنید تا خداوند اجر پدر و مادر شهید را به شما بدهد زیرا من دیگر از علی‌اکبر حسین عزیزتر نیستم. پدر جان وقتی من شهید شدم مرا خمس فرزندان قرار بده. چون ما پنج برادر هستیم و یکی از ما باید درراه خدا برویم و یکی از ما خمس حساب شود. من خود را لایق آن نمی‌دانم ولی از لطف خدا بی‌نصیب نیستم.
ای همشهریان عزیز، شما که در ماه محرم به بالای منبر می‌روید و نامی از حسین(ع) به زبان می‌آورید. بر سر و سینه خود می‌زنید و میگویید ای‌کاش ما در کربلا بودیم و به یاری حسین می‌رفتیم. اکنون هرروز ایران ما کربلاست و رهبر عزیزمان که نایب بر حق امام زمان(عج) است از شما جوانان می‌خواهد هرچه زودتر دشمن را از خاک میهن دور کنید.
ای برادران اگر به ندای رهبرمان لبیک نگفتید فردای قیامت مسئول هستید.
در پایان از ملت شهیدپرور می‌خواهم که از خط امام و روحانیون در خط امام که خط اسلام و قرآن است خارج نشوید، فرمان رهبر عزیزمان را اجرا کنید و این منافقان را که در داخل آشوب به پا می‌کنند را به جزای اعمال خود برسانید.
 انتهای پیام
captcha