۱۲۰ هزار نفر از خانواده‌های نیازمند به حرم رضوی مشرف می‌شوند
کد خبر: 3798462
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
در نوروز ۹۸ به صورت رایگان؛

۱۲۰ هزار نفر از خانواده‌های نیازمند به حرم رضوی مشرف می‌شوند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در نوروز سال آینده ۱۲۰ هزار زائر به صورت رایگان به مشهد مقدس تشرف پیدا خواهند کرد.

تشرف 120 هزار نفر از خانواده‌های نیازمند به حرم مطهر به صورت رایگان در نوروز 98به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، عصر دیروز، 25 اسفند، طی مراسم استقبال از نخستین زائران نوروزی از طریق راه آهن به مشهد، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته شده، تشرف 120هزار زائر به صورت رایگان به مشهد مقدس است که در این راستا و با تمام سختی‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد، کمیته امداد توانسته 2000 واحد مسکونی را در حوزه تامین مسکن خدمات این زوار انجام دهد.

وی تصریح کرد: دومین گام از «طرح 2020» در کمیته امداد خراسان رضوی آغاز شده است. براساس این طرح از 20 اسفند 20 هزار سبد کالا به خانواده‌های تحت پوشش در حال توزیع است که امیدواریم این تعداد نیز افزایش پیدا کند.

آسوده افزود: همچنین طرحی تحت عنوان طرح صدقه برای سلامت زائرین نیز در این استان آغاز شده است. ایجاد پایگا‌ه‌های خیر و احسان برای ورود زائران و قربانی کردن گوسفند و توزیع آن برای خانواده‌های نیازمند از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در طرح 2020 بوده که جهت قدردانی از مردم و زائرین در راستای حفظ سلامتی آن هاست.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه موفق شده ایم 9000 فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش استان خراسان رضوی مهیا کنیم. همچنین برخی اقدامات جهت تامین جهیزیه برای افراد نیازمند انجام شده و تجهیزات مورد نیاز برای بیماران صعب‌العلاج به تعداد 6000 نفر تهیه شد. این کمک‌ها موجب شده این بیماران با مشکلات کمتری مواجه باشند در حالی که تعداد این بیماران رشد 25 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: امروز تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به 220 هزار نفر رسیده اما با کمک و همت مردم، دولت و مجلس مشکلی برای تامین آن ها وجود ندارد.

آسوده با اشاره به کمک‌هایی که به طرح جشن نیکوکاری امسال شده بیان کرد: خوشبختانه امسال در جشن نیکوکاری شاهد رشد دو برابری در زمینه جذب کمک های مالی بوده ایم. امسال کارکنان کمیته امداد اقدام مهم دیگری را نیز در نظر دارند و آن این است که در ایام نوروز به جهت همدلی با خانواده‌های نیازمند به صورت شبانه روز کار خود را انجام خواهند داد و مردم می‌توانند در این ایام و در هر ساعتی کمک های خود را از طریق این نهاد به دست خانواده‌های نیازمند برسانند.

انتهای پیام

captcha