قفسه‌‌های قرآن، ناجی بازمانده حادثه تروریستی نیوزیلند
کد خبر: 3798471
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

قفسه‌‌های قرآن، ناجی بازمانده حادثه تروریستی نیوزیلند

گروه بین‌الملل ــ عبدالقادر ابابورا، یکی از بازماندگان حمله تروریستی روز جمعه به دو مسجد کریست‌چرج نیوزیلند، در زمان حمله با پنهان شدن در کنار قفسه‌‌هایی که برای نگهداری قرآن‌ها استفاده می‌شود، زندگی خود را نجات داد.

به گزارش ایکنا به نقل از یاهونیوز؛ عبدالقادر ابابورا، امروز (26 اسفند) هنگامی که به صحنه وقوع جنایت بازگشت، به خبرگزاری «فرانسه» گفت: این فقط یک معجزه است. بعد از رفتن آن فرد، وقتی به راست و چپ نگاه کردم، همه جا پر از جنازه بود.

او همانند خیلی‌های دیگری که از سایر کشورها به نیوزیلند آمده بودند، با امید رسیدن به موفقیت و کامیابی به این کشور آمده بود. عبدالقادر 48 ساله در سال 2010 از اتیوپی به شهر آرام کانتربری آمده و در آنجا سکنی گزیده است.

وی گفت: امام جماعت در حال شروع خواندن خطبه نماز جمعه به زبان انگلیسی بود که فرد مهاجم حمله کرد و اولین کسی که گلوله خورد، یک مهندس فلسطینی‌تبار بود.

عبدالقادر بلافاصله بعد از آغاز حمله تروریستی فرد مسلح به مسجد، خودش را به زمین انداخت و در کنار قفسه‌های حاوی قرآن ‌پنهان شد و همین امرسبب شد که نجات پیدا کند.

وی گفت که خون همه جا را فرا گرفته بود. او نیز مانند بسیاری از ساکنان کریست‌چرچ می گوید که هرگز فکر نمی‌کرد که چنین حمله وحشتناکی رخ بدهد.

عبدالقادر افزود: ما تصور می‌کردیم که نیوزیلند امن است و در آنجا اتفاقی نخواهد افتاد. مسلمانان اینجا آرام و ساکت هستند و حتی صدای اذان نیز در اینجا پخش نمی‌شود. اما از این به بعد از نظر ما دیگر نیوزیلند امن نیست.

در چند دهه اخیر به علت سر کار آمدن حزب‌های تندرو در کشورهای غربی و غیر مسلمان، فضای اسلام‌هراسی در این کشورها افزایش یافته است، به طوری که در این مدت حوادث تروریستی ناگواری برای مسلمانان رخ داده که حادثه تروریستی مسجد کریست چرچ، تنها یکی از نمونه‌های آن است.

انتهای پیام

captcha