مشارکت ۲ میلیارد تومانی کردستانی‌ها در جشن نیکوکاری
کد خبر: 3798493
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

مشارکت ۲ میلیارد تومانی کردستانی‌ها در جشن نیکوکاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: مردم نیکوکار استان کردستان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری امسال به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، امروز، 26 اسفندماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: مردم نیکوکار استان کردستان 2 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری امسال کمک کردند.
وی افزود: ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صورت کمک نقدی و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز در قالب کالا و هدایای غیرنقدی بوده است.
شیخی‌زاده ضمن اشاره به اینکه درجشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شد، اعلام کرد: کمک‌های امسال از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.
وی با بیان اینکه توزیع کمک‌های جشن نیکوکاری بین خانواده‌های نیازمند آغاز شده است، بیان کرد: این کمک‌ها با اولویت خانوارهای ایتام و مددجویان بیمار و از کارافتاده تحت حمایت این نهاد توزیع می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تامین بخشی از نیازهای خانوارهای تحت حمایت در آستانه سال نو و همچنین ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و کمک به هم نوع در سطح جامعه را از اهداف این جشن عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ۵۷ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: تامین همه نیازهای این خانواده ها در کنار اعتبارات اختصاص داده شده به این نهاد، به مشارکت و کمک همه اقشار جامعه نیاز دارد.
شیخی‌زاده اعلام کرد: در این زمینه از طریق طرح‌های زکات، صدقات، جشن نیکوکاری و عاطفه ها و طرح اکرام ایتام و محسنین زمینه کمک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مردمی برای نیازمندان واقعی جامعه، توسط این نهاد فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد کمک‌های مردمی در همان محل و شهرستان جمع‌آوری شده برای نیازمندان هزینه می‌شود و شرعی و قانونی اجازه جابجایی این کمک‌ها را از شهری به شهری دیگر نداریم، یادآور شد: کمک‌های جمع‌آوری شده در سطح مدارس نیز با همکاری و نظارت مدیران در بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع شد.
انتهای پیام

captcha