ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3798509
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلایل مختلف بیکاری در این استان زیاد است درخواست ما این است که باید از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای در استان به‌خوبی استفاده کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز، 26 اسفندماه در همایش ریش‌سفیدان و معتمدین بویراحمد اظهار کرد: وقتی در رابطه با استان‌های قومی و قبیله‌ای صحبت می‌شود ذهن‌ها به سمت منفی کشیده می‌شود در حالی که این استان‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند‌.
وی مهمان‌نوازی و تابع سنت بودن را از ویژگی‌های استان‌های قومی و قبیله‌ای عنوان کرد و افزود: ایلات و طوایف مردم شریف و نجیبی هستند که از معاشرت با آن‌ها لذت می‌بریم اما متاسفانه در بزنگاه‌هایی مسائل دیگر بر موضوعات اصلی و حسنه غلبه می‌کند‌.
فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به اینکه باید خوبی‌ها و حسنات ایلات و طوایف استان را بزرگ کنیم، اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای استفاده کنیم بیشتر مشکلات استان را می‌توان برطرف کرد؛ بنابراین باید برخی از آداب و رسوم را کنار بگذاریم.
خرمدل یکی از کارها را راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه بین ایلات و طوایف دانست و تصریح کرد: چرا باید در برخی دعواها و نزاع‌ها حضور داشته باشیم اما در کارهای عام‌المنفعه شرکت نکنیم.
وی با بیان اینکه در بکارگیری نیروها و فرماندهان در سپاه فتح هیچ‌گاه به موضوعات سردسیری و گرمسیری توجه نمی‌کنم، ابراز کرد: چطور در جنگ و دفاع مقدس بحث سردسیری و گرمسیری نبود اما در تقسیم غنایم به‌دنبال سردسیر و گرمسیر هستیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بعد از کیش دومین منطقه امن کشور هستیم اما درد مزمن ما این است که به دلایل مختلف بیکاری در استان زیاد است درخواست ما این است که باید از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای در استان به‌خوبی استفاده کنیم؛ چراکه استان شایسته اتفاقات مثبت و رسیدن به توسعه و دوری از محرومیت است.
انتهای پیام

captcha