برپایی ۵۰ نوروزگاه در سمنان
کد خبر: 3798512
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

برپایی ۵۰ نوروزگاه در سمنان

گروه فرهنگی ــ سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از ایجاد ۵۰ نوروزگاه در این استان خبر داد و افزود: ۱۴۴ عنوان برنامه در قالب ۹۵۲ ساعت برنامه فرهنگی و هنری در نوروزگاه‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

برپایی 50 نوروزگاه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی جمال، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان امروز، 26 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  مهم‌ترین رسالت نوروزگاه‌ها در ایام پیک سفر معرفی آیین‌های سنتی و هنری استان و بخصوص آیین‌های سنتی فراموش شده است، اظهار کرد: 49 پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان فعالیت دارند.

وی با تاکید براینکه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با همکاری هلال احمر استان برپا شده و مدیریت اکثر این پایگاه‌ها با هلال احمر است، بیان کرد:  امسال تلاش شده  تا از پراکندگی در اطلاع‌‌رسانی‌ها جلوگیری و یک وحدت رویه ایجاد کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از راه‌‌اندازی 19 بازارچه صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: در بخش صنایع دستی استان سمنان هنرمندان استان در رشته‌های مختلف و از جمله در سفال و سرامیک و دست بافته‌هایی همچون جاجیم و از توان بسیار بالایی برخوردارند. 

وی از رونمایی اپلیکیشن شهرستان من در 28 اسفندماه خبر داد و گفت: این اپلیکیشن در کافه بازار و فضای مجازی قابل دانلود است که در این راستا همه ظرفیت‌های گردشگری، آثار تاریخی و دیدنی استان، رستوران‌ها، مسیرهای گردشگری، اماکن تاریخی و فرهنگی و خدماتی، سفره‌خانه‌های سنتی، موزه‌ها‌، مراکز اقامتی‌، بومگردی‌ها و هتل‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و ...همه آنچه که مسافران به آن نیاز دارند را معرفی کرده است.

جمال از تشدید نظارت‌ها بر مراکز اقامتی و مراکز گردشگرپذیر خبر داد و یادآور شد: با توجه به ممنوعیت هرگونه افزایش نرخ در تأسیسات گردشگری، همکاران ما در طول تعطیلات نوروزی به شدت بر روند ارائه خدمات نظارت دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنند زیرا با توجه به شرایط اقتصادی تلاش داریم  که هوای مسافران و گردشگران را داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha