اعزام بیش از ۸ هزار دانش‌آموز کردستانی به مناطق عملیاتی غرب کشور
کد خبر: 3798528
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

اعزام بیش از ۸ هزار دانش‌آموز کردستانی به مناطق عملیاتی غرب کشور

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان گفت: از سهمیه ۹ هزاری نفری ابلاغی به استان برای مناطق عملیاتی غرب کشور تاکنون ۸ هزار و ۷۰۳ نفر از دانش‌آموزان به یادمان‌های عملیاتی غرب کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرضا مؤمنی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان امروز، 26 اسفندماه در نشست کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره گرامیداشت 5400 شهید استان گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در سال 97 ارائه و اظهار کرد: استان کردستان در بحث اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی رتبه اول کشور را به دست آورده است.
وی با بیان اینکه از سهمیه 9 هزاری نفری ابلاغی به استان برای مناطق عملیاتی غرب کشور تا کنون 8 هزار و 703 نفر از دانش‌آموزان به یاد مان‌های عملیاتی غرب کشور اعزام شده‌اند؛ گفت: از سهمیه سه هزار نفری یادمان‌های جنوب کشور نیز تا کنون دو هزار و 708 نفر اعزام شده‌اند.
مؤمنی یکی دیگر از طرح های در دست پیگیری و اجرای این حوزه را طرح شهید بهنام محمدی همزمان با سراسر کشور اعلام کرد و یادآور شد: این طرح برای اولین بار در 26 مدرسه شهرستانهای بیجار و قروه اجرا می‌شود.
رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تبریک پیشاپیش سال نو، از تلاش و زحمات مجموعه سپاه پاسداران و آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های مشترک تقدیر و تشکر کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در راستای گرامیداشت 5400 شهید استان کردستان قابل تقدیر است؛ گفت: مجموعه عملکرد و فعالیت های کمیته های 32 گانه استان باید ارزیابی و در پایان از کمیته های برتر تجلیل شود.
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور در طول سال جاری، هدف از اجرای این برنامه را توسعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان عنوان کرد و بر تجلیل از عوامل فعال در اجرای این برنامه معنوی تاکید کرد.
هم چنین آزادی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در ادامه این نشست با تبریک ماه رجب، از فعالیت‌ها آموزش و پرورش در گرامیداشت کنگره 5400 شهید استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: عملکرد آموزش و پرورش و کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در اجرای برنامه‌های کنگره مطلوب و قابل تقدیر است.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای گرامیداشت 5400 شهید استان باید نمود بیشتری داشته باشد؛ بر فضاسازی محیط های اداری و آموزشی، شرکت فعال در برنامه‌های غبار روبی مزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا و پوشش خبری برنامه‌ها تأکید کرد.
آزادی‌پور ضمن تشکر از همراهی آموزش و پرورش در برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، یادآور شد: به منظور اجرای مطلوب اردوی راهیان نور در سنوات آتی، باید از عوامل فعال این برنامه فرهنگی تجلیل شود.
انتهای پیام

captcha