برگزاری مراسم اعتکاف در ۳ مسجد جاسک
کد خبر: 3798541
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

برگزاری مراسم اعتکاف در ۳ مسجد جاسک

گروه اجتماعی ــ رئیس تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جاسک گفت: به دلیل تقارن روز‌های آغازین سال با میلاد باسعادت مولای متقیان، حضرت علی بن ابیطالب (ع) و ایام‌الابیض ۳ مسجد بزرگ شهر پذیرای معتکفان رجبیه هستند.

حجت‌الاسلام محمد صحرانشین، رئیس تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جاسک در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان از آمادگی مساجد در این ایام تعطیلی خبر داد و اظهار کرد: در تعطیلات نماز جماعت در بسیاری از مساجد شیعه و اهل سنت برگزار می‌شود و مسافران می‌توانند نماز خود را به جماعت اقامه کنند.
وی ابراز کرد: به دلیل تقارن روز‌های آغازین سال با میلاد باسعادت مولای متقیان، حضرت علی بن ابیطالب‌(ع) و ایام‌الابیض ۳ مسجد بزرگ شهر پذیرای معتکفان رجبیه خواهد بود.
صحرانشین در ادامه گفت: مراسم اعتکاف امسال در بندر جاسک در دو مسجد جامع برای برادران و مسجدالنبی‌(ص) برای خواهران در نظر گرفته‌شده و البته نیروی دریایی ارتش هم برای برادران در آن منطقه مسجدی در نظر گرفته‌اند که برنامه‌های فرهنگی آن با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: علاقه‌مندان برای نام‌نویسی و ثبت‌نام اعتکاف می‌توانند تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه همین هفته به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.
مراسم اعتکاف باعث تقویت ایمان است
حجت‌الاسلام صحرانشین‌ گفت: هرچند مراسم اعتکاف مقارن شده با حلول سال جدید و آغاز جشن‌های نوروزی و جوانان می‌توانند به تفریح و تفرج بپردازند، اما شرکت در مراسم عبادی اعتکاف را افضل دانسته و جهت حضور در این سنت رسول گرامی اسلام‌(ص) نام‌نویسی کردند.
وی افزود: معنویت، فطرت انسان را روشن و باعث باز شدن دل است و مراسم اعتکاف و فضای آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند در فضای کل جامعه مؤثر باشد و حضور جوانان در این مراسم باعث بی‌ارزش شدن لذت‌های مادی و تقویت ایمان آنان شود و دل‌ها را به خدا نزدیک‌تر کند.
برپایی چادر‌های اقامه نماز در جاسک
حجت‌الاسلام صحرانشین تصریح کرد: به‌منظور تسهیل در انجام اعمال عبادی و مذهبی مسافران به ویژه اقامه نماز‌های یومیه در وقت اذان، ایجاد و برپایی چادر‌های اقامه نماز برای مسافران و میهمانان را از مصوبات جلسه ستاد قراردادیم
وی در پایان گفت: برپایی چادر‌های اقامه نماز در جاسک با همکاری شهرداری و ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در شهرستان، در محل‌های اقامت عمومی مسافران خصوصاً در پارک‌ها و سواحل دریا، چادر‌هایی را مشخص کرده تا مسافران در وقت اذان بتوانند نماز خود را اقامه کنند.
انتهای پیام

captcha