واکنش اوقاف قدس به حکم دادگاه اسرائیلی درباره باب‌الرحمة
کد خبر: 3798612
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

واکنش اوقاف قدس به حکم دادگاه اسرائیلی درباره باب‌الرحمة

گروه بین‌الملل ـ حاتم عبدالقادر، عضو شورای اوقاف و مقدسات دینی قدس، حکم دادگاه اسرائیل مبنی بر بستن مصلای «باب‌الرحمة» در مسجدالاقصی را رد و آن را اقدامی خطرناک توصیف کرد.

واکنش شورای اوقاف قدس به حکم دادگاه اسرائیلی درباره باب‌الرحمة

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «دنیا الوطن»، حاتم عبدالقادر این باره گفت: بستن مصلای باب‌الرحمة با توسل به زور، پیامدهای خطرناکی برای مسجدالاقصی دارد که پلیس رژیم اسرائیل باید مسئولیت آن را بپذیرد.
 
وی با اشاره به این که شورای اوقاف قدس این تصمیم دادگاه اسرائیل را نمی‌پذیرد، به پلیس اسرائیل برای اجرای این حکم با توسل به زور هشدار داد.
 
حاتم عبدالقادر گفت: ما این حکم دادگاه اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، زیرا این دادگاه هیچ صلاحیت قانونی بر هیچ بخشی از مسجدالاقصی ندارد و احکام آن قابل اعمال بر این مسجد نیست.
 
دادگاه «صلح» رژیم صهیونیستی در قدس امروز (26 اسفندماه) دستور بستن موقت مصلای «باب‌الرحمه» در شرق مسجدالاقصی را صادر کرد و به شورای اوقاف و مقدسات دینی قدس 60 روز مهلت اعتراض به حکم مذکور را داد.
 
تنش‌ها بر سر باب‌الرحمه پس از آن شدت گرفت که اسرائیل 28 بهمن این ورودی‌ مسجدالاقصی را با زنجیر و قفل مسدود کرد و طی درگیری با فلسطینی‌های معترض به این اقدام، بیش از 20 نمازگزار زخمی و ده‌ها نفر دیگر بازداشت شدند.

صدها فلسطینی به تحصن خود در برابر باب‌الرحمه  ادامه دادند و خواستار بازگشایی آن  شدند که نظامیان صهیونیستی طی آن ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

اسرائیل 16 سال بود که مصلای باب‌الرحمه را بسته بود، اما سرانجام در سوم اسفندماه  1397 فلسطینی‌ها وارد این مصلا شدند و نماز را در آن اقامه کردند. 
 
انتهای پیام
captcha