مقابله ایران با نظام سلطه برای صلح و امنیت جهانی است
کد خبر: 3798615
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
محسن رضایی:

مقابله ایران با نظام سلطه برای صلح و امنیت جهانی است

گروه سیاست ــ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دشمن از مقابله با ما نومید شود باید در تمام ابعاد اقتصادی و سیاسی قوی شویم، تصریح کرد: اگر در حال مقابله با دشمن هستیم برای صلح، امنیت، آزادی، عدالت و بسط اندیشه الهی است.

مقابله ایران با نظام سلطه برای صلح و امنیت جهانی است/ لزوم ترساندن دشمن با تجهیز همه جانبهبه گزارش ایکنا؛ از قم، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز، ۲۶ اسفندماه، در همایش مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاب که در سالن قدس جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد، گفت: امروز وقتی به جهان اسلام می‌نگریم در سراسر ممالک جنگ آشکار و پنهان وجود دارد؛ در یمن، سوریه و شمال آفریقا این جنگ آشکار است و کسانی هم در خفا به غارت اموال مسلمین می‌پردازند.

وی افزود: در ایران هم بعد از ۴۰ سال توطئه‌های مختلف، تحریم اقتصادی راه انداختند؛ لذا امروز نفت می‌فروشیم، ولی نمی‌توانیم پول وارد کشور کنیم البته این جنگ ظالمانه و نابرابر مخصوص این چند سال نیست و بیش از چند قرن است که اروپایی‌ها از فرانسه و انگلیس گرفته تا در صد سال اخیر آمریکا، اسلام و مسلمین را مورد هدف قرار داده‌اند و دشمنی تاریخی علیه مسلمین ایجاد شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اولین جا در ممالک اسلامی که بساط غرب را برچید و به دفاع از اسلام پرداخت ایران بود، بیان کرد: صدای ملت ایران برخاسته از دو سه قرن تجاوز استکبار بوده است و امروز هم در میانمار، غزه و یمن چه جنایاتی که مرتکب نشده‌اند و در حوادث سوریه و کشتار نمازگزاران نیوزلند هم رفتار آنان را ببینید.

رضایی با اشاره به جنایات اخیر در نیوزلند بیان کرد: مگر می‌شود با وجود سیستم‌های پیچیده الکترونیکی که کوچکترین مواد شناسایی می‌شود کسانی وارد مسجدی شده و به کشتار مسلمین بپردازند؛ بنابراین این تهاجم از ناحیه آنان تاریخی شده و انقلاب آمده تا بگوید این کنیه تاریخی باید رفع شود.

رضایی با بیان اینکه باید برای رفع این کینه‌ها دشمن از ما بترسد، اظهار کرد: دشمن بدون ترس می‌کشد و اشغال و غارت می‌کند؛ بنابراین یا باید قوی شویم که بترسد و یا او را نومید کنیم و نومیدی نیز جز با دستیابی به قدرت ممکن نیست؛ علمای اسلامی، حوزه و جهان اسلام باید قوی شوند. روحیه، اندیشه، تفکر، رسانه و علم و اقتصاد همه از عوامل این اقتدار هستند.

رضایی افزود: امروز رضایت مردم و سرمایه اجتماعی مؤلفه قدرت است؛ بنابراین انقلاب آمد تا نه تنها اقتصاد را درست کند بلکه دنبال ایجاد یک تمدن بزرگ است و ما هم ابائی از اینکه بگوییم قدرتمند خواهیم شد نداریم.

وی ادامه داد: ما اگر با دشمن جنگ داریم برای صلح و امنیت و آرامش بشریت داریم؛ جنگ ما برای عدالت و مقابله با تجاوزگری و ظلم است و اگر به یمن و ... کمک می‌کنیم برای حمایت از مظلوم است وگرنه معتقد به جنگ برای جنگ نیستیم.

دبیر مجمع تشخیص بیان کرد: بیانیه انقلاب بر عدالت فراگیر و همه جانبه تاکید فرموده است؛ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تأکید فرمودند که باید به قله‌های تمدن اسلامی بیندیشیم و برای آن تلاش کنیم تا دشمن نومید شود.

وی با بیان اینکه زبان دیپلماسی با دست خالی به جایی نمی‌رسد، اظهار کرد: دشمنان به هیچ اصولی متعهد نیستند؛ ایران سخاوتمندانه در برجام شرکت کرد، ولی آمریکا تعهد خود را زیر پا گذاشتند و اروپا هم به آن عمل نمی‌کند؛ آن‌ها تعهد دادند که نفت بخرند و اجازه تأسیس شعبات بانکی بدهند و امضاء هم کرده‌اند، ولی چرا عمل نمی‌کنند؛ زیرا نمی‌خواهند انقلاب به الگو برای دیگر کشور‌های اسلامی تبدیل شود.

رضایی خطاب به دشمنان ادامه داد: شما اگر می‌توانستید وارد جنگ شوید وارد می‌شدید، ولی نشدید، چون نتوانستید؛ مدرن‌ترین سلاح‌های خود را به صدام دادید، اما چه غلطی کردید؛ بنابراین دشمن باید بترسد وگرنه دیپلماسی جلو نمی‌رود.

وی با اشاره به قرارداد‌های سه‌گانه از جمله پالرمو تصریح کرد: خودشان را به زمین می‌زدند که آن را امضاء کنیم، ولی گفتیم چه ضمانتی می‌دهید تا به آن بپیوندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اسلام‌هراسی هم توطئه خود آنان است، بیان کرد: انقلاب برای ترساندن دولت‌های متجاوزگر آمده و نه ترساندن ملت‌های اسلامی و داعش را هم خود این‌ها در این راستا ایجاد کردند تا ایران و اسلام‌هراسی کنند، ولی انقلاب دنبال ترساندن دشمنانی است که اهل منطق نیستند و تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند.

وی با اشاره به جنگ شدید رسانه‌ای و تبلیغی علیه ایران، افزود: رسانه‌های آنان کاملاً خلاف واقعیات کار می‌کنند و حقائق را وارونه نشان می‌دهند و ما هم باید از طریق نظامی، سیاسی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان را بترسانیم و اهداف آنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام

captcha