بهره‌گیری از توانمندی ایثارگران بهترین راه برای حل مشکلات آنان است
کد خبر: 3798618
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

بهره‌گیری از توانمندی ایثارگران بهترین راه برای حل مشکلات آنان است

گروه فرهنگی- استاندار یزد با اشاره به اینکه بهره‌گیری از توانمندی ایثارگران بهترین راه برای حل مشکلات آنان است گفت: بسیاری از مشکلات با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های مختلف قابل حل است و به جای قول و وعده ضروریست یک کار بزرگ و جمعی را پشتیبانی و در کنار هم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 26 اسفندماه در مراسم تجلیل و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان عرصه ایثار و مقاومت بیان کرد: باید از شعار دادن‌ها عبور کنیم و بتوانیم قدمی ارزنده در راستای رفع مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا و جانبازان برداریم.
طالبی افزود: هر سال برنامه تجلیل از ایثارگران برگزار شده اما هیچ زمانی پیش نیامده که بگوییم نسبت به سال گذشته در مسیر حل مسائل کلان قدم اساسی برداشته شده و یا بخشی از مشکلات حل شده یا خیر؟
وی یادآورشد: هیچ کس بهتر از خود جانبازان نمی‌تواند مشکلات این قشر را مطرح کند و نسبت به حل آن راهکار و پیشنهاد دهد، بنابراین در اولین فرصت جلسه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود تا بتوانیم با همفکری خود شما عزیزان اقدام شایسته‌ای را در راستای برنامه ریزی جهت حل اساسی مشکلات این قشر عزیز انجام دهیم.
استاندار یزد گفت: همه امکانات و توان استان به ویژه در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در خدمت جانبازان عزیز و جامعه ایثارگری در آید و همه احساس کنند آنچه برای استان و مسئولان در راستای رفع مشکلاتشان امکان پذیر بوده محقق شده است.
وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات با هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های مختلف قابل حل است و به جای قول و وعده ضروریست یک کار بزرگ و جمعی را پشتیبانی و در کنار هم برای آینده برنامه ریزی کنیم.
بهره‌مندی 10 هزار جانباز یزدی از خدمات بنیاد شهید
احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد نیز در این مراسم گفت: عزت و اقتدار نظام و انقلاب اسلامی مدیون ایثار و جان‌فشانی شهیدان است و همه ما در هر پست و مقامی که هستیم باافتخار در خدمت جانبازان و جامعه هدف هستیم.
ابراهیمی افزود: هم‌اکنون حدود 10 هزار جانباز در این استان با درصدهای مختلف زیرپوشش خدمات فرهنگی و اجتماعی این نهاد هستند.
وی اظهار داشت: از این تعداد 24 جانباز قطع نخاعی زیرپوشش هستند و رسیدگی به نیازهای آن‌ها به خاطر اهمیت موضوع با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد به اهمیت ساخت آسایشگاه مناسب برای جانبازان استان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا نسبت به پیگیری آن توسط مسئولان استان اقدام شود.
ابراهیمی یادآور شد: توسط جانبازان برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مختلفی انجام می‌شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای انجام برنامه‌ها همکاری دارد.
لزوم ایجاد فضای مناسب ویژه جامعه ایثارگری در یزد
محمدمهدی موحدیان، یکی از جانبازان قطع نخاعی یزد نیز در این مراسم گفت: ایجاد فضای مناسب برای جامعه ایثارگری به‌خصوص جانبازان یک ضرورت است که امیدواریم در استان پیگیری شود.
موحدیان افزود: کمترین توقع از مدیران اجرایی است که برخی مواقع آن‌ها به آسایشگاه جانبازان سرکشی کنند و در جریان برنامه‌ها و مشکلات قرار گیرند.
وی بیان کرد: جامعه ایثارگری از مسئولان می‌خواهد وظایف خود را در خدمت به مردم و جامعه ایثارگران به‌خوبی انجام دهند و در ترویج فرهنگ ایمان و شهادت مؤثر باشند.
یادآور می‌شود در پایان این مراسم، توسط استاندار و دیگر مدیران حاضر در مراسم، از تنی چند از جانبازان، مادران و همسران شهدا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha