۱۳بقعه آذربایجان غربی؛ میزبان طرح آرامش بهاری ۹۸
کد خبر: 3798621
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

۱۳بقعه آذربایجان غربی؛ میزبان طرح آرامش بهاری ۹۸

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف آذربایجان غربی از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۱۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکز افق که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در آن صورت می‌پذیرد نیز از دیگر طرح‌هایی است که طی سال جاری در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

۱۳ امامزاده و بقعه آذربایجان غربی؛ میزبان طرح آرامش بهاری ۹۸/راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود میرزایی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری سال‌های گذشته نیز بسیار مفصل و خوبی برگزار می‌شد، ولی امسال منسجم‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سطح ۱ بطور کامل محقق می‌شود، تصریح کرد: تمام مواردی که برای اجرا در آرامش بهاری موردنظر است، در این بقاع در سطح کشور محقق می‌شود که در استان نیز تنها بقعه سطح ۱ بقعه سیدبهلول خوی است که برپایی خیمه‌های معرفت و حضور مبلغین اعزامی از قم در این بقعه صورت خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت شامل طرح‌های قرآن بخوانیم، پاسخگویی به شبهات، سوالات شرعی، تبلیغ چندرسانه‌ای، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و عفاف و حجاب بوده و همچنین مبلغین اعزامی از قم در این خیمه‌ها برای پاسخگویی به سوالات زائران حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه نمازهای جماعت نیز در ۳ وعده در بقعه سیدبهلول خوی برپا خواهد بود، افزود: بقعه‌های سطح ۲ استان نیز در ارومیه شامل امامزاده غریب‌حسن، امامزاده عرب‌باغی، امامزاده محمدابراهیم و در خوی نیز بقعه شیخ‌نوایی است که خیمه معرفت و مبلغین اعزامی نیز در این بقاع حضور خواهند یافت و نماز ظهر و عصر نیز برپا خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال هم در بقعه سطح ۱ و هم در دیگر بقاع برگزار خواهد شد، یادآور شد: طرح آرامش بهاری در بقاع سطح ۳ فقط به میزانی خواهد بود که امامزادگان به مسافران خدمات‌دهی نمایند و برنامه ویژه دیگری برگزار نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۳ بقعه و امامزاده در سطح استان میزبان طرح آرامش بهاری هستند، ادامه داد: این طرح از ۲۸ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و همه ساله استقبال از این طرح و حضور زائرین در بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال بسیار بیشتر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزایی گفت: همکاران در اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز درطول ایام نوروز بصورت شیفت‌بندی حاضر خواهند بود و به مشکلات امامزادگان رسیدگی خواهند کرد و درواقع اوقاف در ایام نوروز نیز تعطیل نیست.
وی با اشاره به اینکه مسجد سه‌راهی اواوغلی نیز در مسیر مسافران قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مکان را نیز فعال کرده‌ایم تا برای زائران خدمات‌رسانی انجام دهند و مبلغین اعزامی نیز در آنجا حضور خواهند داشت.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: مراکز افق نیز طی سال جاری در کنار طرح آرامش بهاری راه‌اندازی شده که همان مخفف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بوده و در این مراکز نیز نوعا خدمات‌دهی صورت خواهد گرفت و درنظر داریم در سال آینده این مراکز را توسعه داده و بدلیل اینکه مشکلات معیشتی مردم افزایش یافته، اجرای نیت در این سمت‌وسو را نیز بیشتر نماییم.
وی با تاکید بر اینکه از سیاست‌های کلان اداره اوقاف این است که مراکز افق را راه‌اندازی کرده و موسسات خیریه را ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: به‌منظور هدفمند کردن موسسات خیریه برای اینکه به جامعه هدف وصل شوند، هدفمند کردن این موسسات را امسال درنظر داریم.
انتهای پیام

captcha