شهدا؛ بزرگترین امدادگران تاریخ بشریت/وجود 12 شهید امدادگر در یزد
کد خبر: 3798634
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

شهدا؛ بزرگترین امدادگران تاریخ بشریت/وجود 12 شهید امدادگر در یزد

گروه فرهنگی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از شهیدان به‌عنوان بزرگترین امدادگران و نجات‌دهندگان تاریخ بشریت نام برد و گفت: این جمعیت مزین به 12 شهید امدادگر است.

به گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد 25 اسفندماه در دیدار با فرزند شهید امدادگر محمدجواد فصاحت با اشاره به جانفشانی‌های شهدا در سال‌های جنگ تحمیلی، امنیت، آرامش و اقتدار کشور را مرهون رشادت‌های آنان دانست.
وی تصریح کرد: البته نباید از نقش بی‌نظیر خانواده‌های شهدا به واسطه‌ی تربیت چنین فرزندانی که در جهت اعتلای دین و میهن، از جان خود گذشتند و همچنین صبر، بردباری و تحمل آنان در از دست دادن عزیزان خود غافل شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از شهیدان به عنوان بزرگترین امدادگران و نجات دهندگان تاریخ بشریت نام برد و اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که این امنیت و آرامش موجود در جامعه مرهون از خودگذشتگی و فداکاری شهیدان است.
وی با اینکه شهدا سرمشق و الگو برای همه جامعه هستند، افزود: امدادگران شهید در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند که بسیاری از این حماسه‌ها از دید جامعه پنهان مانده و ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ امدادگری به کل جامعه تسری پیدا کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان یزد مزین به 12 شهید امدادگر در یزد است.
فرزند شهید امدادگر محمد جواد فصاحت نیز گفت: قدر این انقلاب را بدانید زیرا خانواده‌های بسیاری در راه این انقلاب جوانان خود را از دست دادند و دلسوخته شدند و امروز شما باید پشتیبان این انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا باشید.
یادآور می‌شود شهید امدادگر محمد جواد فصاحت در سال 1338 متولد و در 24 تیرماه سال 1361 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

captcha