شرکت 800 نفر در دوره مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاب/ تجلیل از آیت‌الله عیسی قاسم
کد خبر: 3798660
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

شرکت 800 نفر در دوره مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاب/ تجلیل از آیت‌الله عیسی قاسم

گروه اجتماعی ــ مسئول برگزاری دوره کاربردی مهارت‌های تبلیغی مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاب از برگزاری موفقیت‌آمیز اولین دوره این طرح با مشارکت 800 نفر در قم خبر داد.

شرکت 800 نفر در دوره مهارت‌های تبلیغی مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاببه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی، فرزند آیت‌الله هاشمی شاهرودی امروز 26 اسفند در همایش مبلغان جهان اسلام و گام دوم انقلاب در سالن قدس جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: ما طلاب و روحانیت اگر می‌خواهیم درمانی برای دردهای مردم داشته باشیم باید آن را بشناسیم وگرنه موثر نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های تبلیغی ودینی ما تحت لوای مرجعیت باشد بیان کرد: اگر کسی بخواهد از لوای مرجعیت بیرون بیاید به بحران می‌خورد.
هاشمی شاهرودی با اشاره به برگزاری دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ برای مبلغان جهان اسلام ادامه داد: صدها طلبه از 40 کشور دنیا در دوره اخیر شرکت داشتند تا در اربعین و در سفر کربلا به نحو موثر به فعالیت تبلیغی بپردازند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی افزود: وظیفه ما مبلغان و روحانیون این است که به سؤالات مردم و شبهات آنان پاسخ دهیم؛ ما در سال‌های اولیه، در مسیر اربعین درد مردم را درست نمی شناختیم و نمی‌توانستیم به رفع مشکلات فکری مردم بپردازیم ولی با برگزای دوره آموزشی، طبق گزارشاتی که داشتیم بسیاری از دغدغه‌های آنان توسط مبلغان ما حل شد.
هاشمی شاهرودی بیان کرد: در دوره اخیز نیز بیش از 800 نفر از طلاب المصطفی مشارکت داشتند که امروز اختتامیه آن است.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب و تاکید رهبری بر مسئله سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: ما هر کجا از جیب خودمان حرف زدیم ضرر کرده‌ایم لذا باید طبق سیره اهل‌بیت(ع) حرکت کنیم؛ ما باید ابتدا خود و خانواده خود را اصلاح کنیم و سبک زندگی اسلامی را پیاده سازیم تا بتوانیم مردم را به آن دعوت کنیم لذا در 40 سال دوم باید مبتنی بر قرآن و سیره اهلبیت پیش برویم و سبک زندگی خود را مدیریت کنیم.
هاشمی شاهرودی با بیان اینکه در سیره امام جواد که در هشت سالگی به امامت رسیدند این مسئله هست که ماموریت ایشان، جود و کرم بود افزود: امام جواد(ع) تقاضاهای بسیار کوچک مردم را هم پاسخ م‌ دادند؛ ایشان آنقدر فضا را برای مردم باز گذاشته بود که مردم هر خواسته‌ای داشتند بیان می کردند و مسئولان باید به ایشان اقتدا کنند.
وی تاکید کرد: ما در جامعه امروز، سیره و نگاه اهل‌بیت و امام جواد را کم داریم؛ آن امام چنان بخشنده بود که 12 هزار نفر در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند تا قدرشناسی کرده باشند.
انتهای پیام
captcha