برگزاری آزمون سطح ۳ مسابقات بین‌المللی قرآن الازهر
کد خبر: 3798670
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

برگزاری آزمون سطح ۳ مسابقات بین‌المللی قرآن الازهر

گروه بین‌الملل ــ آزمون سطح ۳ مسابقات بین‌المللی قرآن الازهر امروز، یکشنبه، برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الخلیج؛ آزمون سطح ۳ مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن الازهر امروز در مرکز بین‌المللی همایش‌های الازهر در شهرک «نصر» مصر و با همت هیئت علمای ارشد الازهر برگزار شد.

سطح سوم شامل حفظ کل قرآن کریم به همراه تجوید و ترتیل به قرائات متواتر هفتگانه به روش شاطبیة به همره حفظ متن «حرز الأمانى ووجه التهانى فى القراءات السبع (الشاطبیة)» و شناخت معانی قرآن از کتاب «غریب القرآن» نوشته ابن قتیبة است.

کمیته داوران نیز از سه داور تشکیل شده است. از هر شرکت‌کننده تعدادی سوال به صورت تصادفی از بانک الکترونیکی سوالات که دارای ۱۰۰۰ سوال متفاوت است، پرسیده می‌شود.

این مسابقات در راستای نقش دینی و تبلیغاتی الازهر در ترویج قرائت‌های متواتر قرآن، کشف استعداد‌های قرآنی و حمایت از آن‌ها، تشویق به حفظ و فهم قرآن و ترویج اندیشه معتدل و میانه‌رو میان گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، بیش از ۱۲۰۰ شرکت‌کننده از داخل مصر در رشته‌های پنج‌گانه این مسابقات شرکت کرده‌اند که به سه نفر برتر هر سطح جوایز مادی ارزشمندی اهدا خواهد شد و از ۱۰ نفر برتر هر سطح نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

captcha