سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه «چراغ» به ایستگاه آخر رسید
کد خبر: 3798693
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه «چراغ» به ایستگاه آخر رسید

گروه فرهنگی ــ آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه چراغ کردستان با معرفی برترین‌های خود در سه بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه داستانی و فیلم کوتاه مستند دیروز، ۲۶ اسفندماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌عباس داودنیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان، دیروز، 26 اسفندماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه «چراغ» اظهار کرد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره و ارزیابی اثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش فیلمنامه ١٦ اثر داستانی و مستند و در بخش فیلم نیز ٣٧ اثر از هنرمندان استان به بخش پایانی این جشنواره راه یافت.
وی با اشاره به برگزیدگان این جشنواره افزود: در بخش فیلم کوتاه داستانی سامان حسین پور با فیلم ذبح نفر اول شد و جلال ویسی برای فیلم «پرچم» به مقام دوم رسید.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان بیان کرد: در همین بخش رسول احمدی برای فیلم اسب به مقام سوم رسید و محمد قسیمی برای فیلم «باوکه»(پدر) شایسته تقدیر شناخته شد.
وی با بیان اینکه داوران در بخش فیلم کوتاه مستند کسی را به‌عنوان نفر سوم نشناخت، اعلام کرد: در این بخش برهان احمدی برای مستند «کبوترهای روی شیروانی» نفر اول و مهرداد یوسفی برای مستند «از میهم تا رمادی» دوم شد و فردین باتمانی برای مستند «زرینگه دف» شایسته تقدیر شناخته شد.
داوودنیا با اشاره به اینکه در بخش فیلمنامه سامان حسین‌پور با اثر «روز معلم» نفر اول شد، عنوان کرد: ئاوات ساعدپناه با اثر «نیشتمان» نفر دوم و آکو زندکریمی با اثر «گیلاس» نفر سوم شدند.
وی بیان کرد: حامد گراوندی با اثر امید، فرهاد نجفی با اثر فرصتی دیگر، معصومه فرخی با اثر «خانه شیشه‌ای» و روناک کنعانیان با اثر «پوتین‌های خاکی» در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان افزود: انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در راستای حمایت از فیلمسازان استان و تولید آثار مبتنی بر مفاهیم ارزشی سومین جشنواره فیلم کوتاه چراغ را برگزار کرد.
وی اعلام کرد: موانع توسعه اقتصادی کردستان، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، استکبارستیزی و جهاد همه جانبه، ماهیت شوم جریانات تکفیری، اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال برخی از موضوعات جشنواره بوده است.
داوودنیا یادآور شد: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، موضوعات آزاد با رویکرد اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی و آسیب‌ها و فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی از دیگر موضوعات این جشنواره بود.
انتهای پیام

captcha