سه اختراع جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل به ثبت رسید
کد خبر: 3798749
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

سه اختراع جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل به ثبت رسید

گروه اجتماعی ــ فناور مستقر در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل موفق به ثبت سه اختراع جدید شد.

سه اختراع جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل به ثبت رسیدبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مهران محمدی سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: «داروی گیاهی رفع کیست تخمدان»، «اسپری گیاهی ضدعفونی کننده سطح مسواک» و «محلول گیاهی شستشوی دندان مصنوعی» به همت سولماز چرایی از فناوران شرکت نوآوران کیمیای پرند سبلان مستقر در این مرکز ثبت اختراع وگواهینامه‌های آن از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک صادرشد.

محمدی اظهار کرد: محصولات ثبت شده جزء طرح‌های فناورانه است که پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به عنوان محصول دانش بنیان قابلیت بهره‌برداری عمومی خواهند داشت.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل با ارائه امکانات مناسب در تلاش است تا حمایت‌های مناسبی را از شرکت های فناور و دانش‌بنیان به عمل آورد تا زمینه‌های رشد علمی و پژوهشی فراهم شود.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر 12 اختراع در این مرکز به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تاکنون 15 شرکت فناور با طرح‌های فناورانه در این مرکز مجوز استقرار دریافت کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها در آستانه دانش‌بنیان شدن هستند.

انتهای پیام

captcha