دانشجوی امروز به تحول فکر نمی‌کند/ مسئله‌محوری؛ لازمه تدوین برنامه‌های علمی
کد خبر: 3798761
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
رئیس واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد:

دانشجوی امروز به تحول فکر نمی‌کند/ مسئله‌محوری؛ لازمه تدوین برنامه‌های علمی

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه باید تفکر را به سمت تحول ببریم و دانشجوی ما از فکر مدرک‎گرایی بیرون بیاید و بیشتر مسئله‌محور باشد، گفت: در همین راستا باید برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های علمی تعریف و تدوین شده در کشور متناسب با نیاز‌های جامعه باشد.

سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره برنامه عمل پیش روی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد در سال جدید اظهار کرد: برنامه ما در سال جدید تغییر رویکرد واحد در جهت ارتباط بیشتر دانشگاه آزاد با صنعت است.

وی ادامه داد: دیگر برنامه‌ای که قرار است به طور جدی در سال ۹۸ پیگیری شود، ایجاد مدارس مهارت‌محور برای دانشجویانی است که قرار است فارغ التصحیل شوند. دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل با حضور در این مدار می‌توانند مهارت‌هاهی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی افزود: دیگر چشم انداز ما در سال جدی پیش رو، ایجاد شرایط و فضای بهتر برای حضور و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در فضای دانشگاهی است که البته پیش از این نیز این امکان فراهم شده بود و امیدواریم در سال جدید این حضور جدی‌تر و بهتر باشد.
 
دانشجوی امروز برای تحول تربیت نشده است
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آغاز سالی نو با تحول و دگرگونی طبیعت همراه است و این انتظار می‌رود که انسان‌ها نیز به تحول درونی خود بیندیشند، آیا ما در دانشگاه دانشجو را به گونه‌ای تربیت می‌کنیم که به این تحول بیندیشد؟ گفت: نه متاسفانه چنین رخدادی در دانشگاه شاهد نیستیم. اگرچه همواره تلاش ما این است تفکر را به سمت تحول ببریم و دانشجوی ما از فکر مدرک گرایی بیرون بیاید و بیشتر مسئله‌محور باشد. در همین راستا مسائل کشور را مورد توجه قرار دهد و از طرفی برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های علمی تعریف و تدوین شده در کشور با نیاز‌های جامعه متناسب و منطبق باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه باید تلاش شود دانشگاه‌ها را از فضای تحجر و مرده‌ای که جوانان درگیر آن هستند بیرون بیاوریم. کار‌هایی خوبی را در سال جاری در دانشگاه پیگیری کردیم. از آن جمله می‌توان به احداث فضایی ویژه دختران دانشجو اشاره کرد. این فضای استراحتگاهی که در کل کشور درجه یک است مختص دختران دانشجو است که با استقبال خوبی هم از سوی آن‌ها مواجه شد.
 
راه‌اندازی واحدهای دانشگاه آزاد ویژه مادران دانشجو
آقامیری با بیان اینکه ایجاد دانشگاه مادران دیگر برنامه در دستور کار دانشگاه است، بیان کرد: این واحد‌ها به این منظور است که مادرانی که به خاطر فرزندپروری قید تحصیل را می‌زنند، با آرامش بیشتری هم به امر مهم تربیت فرزند خود بپردازند و هم گرایش بیشتری به درس و دانشگاه داشته باشند. در همین راستا حتی برنامه آموزش از راه دور برای این قشر در نظر گرفته شده است و دانشگاه تخفیف شهریه بیشتری به مادران دانشجوی دانشگاه اختصاص خواهد داد. مادران دانشجو همچنین مرخصی‌های لازم را در دوران تحصیل و ترم خود می‌توانند به راحتی دریافت کنند و این امر بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه اضافی از آن‌ها محقق خواهد شد. همه این‌ها با این هدف است که بتوانیم کاری کنیم که تشکیل خانواده به صورت یک مشکل به‌ویژه برای دختران دانشجوی ما نباشد و از رفتن به سمت تشکیل خانواده و فرزندآوری نهراسند.

انتهای پیام
captcha