تفاهم‌نامه‌ همکاری بین استانداری بوشهر و جهاد دانشگاهی منعقد شد
کد خبر: 3798816
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
با حضور رئیس‌جمهور؛

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین استانداری بوشهر و جهاد دانشگاهی منعقد شد

گروه دانشگاه ــ تفاهم‌نامه‌ همکاری استانداری بوشهر و جهاد دانشگاهی با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در چهار حوزه‌ راهبردی، امروز منعقد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این تفاهم‌نامه علمی با هدف انجام خدمات تخصصی فناورانه و پژوهش‌های کاربردی و مطالعات مور نیاز استان بوشهر در چهار حوزه، ایجاد مرکز تحقیقات و تکثیر بچه ماهی سی باس د استان بوشهر، راه‌اندازی مزرعه نمونه مطالعاتی و تحقیقاتی پرورش ماهی در قفس، احداث مزرعه الگویی تولید انرژی خورشیدی در استان بوشهر و انجام مطالعات زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی به امضاء استاندار بوشهر و رئیس جهاد دانشگاهی رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تلاش و همکاری برای تبدیل شدن استان بوشهر به قطب پرورش ماهی سی باس در قفس، راه‌اندازی دفتر مطالعات و تحقیقات آلودگی محیط‌زیست محیطی و احداث مزرعه الگویی تولید انرژی خورشیدی و طرح‌های مطالعاتی در استان بوشهر توسط جهاددانشگاهی از مصوبات سفر ریاست‌جمهور به استان بود.

طیبی افزود: این تفاهم‌نامه از محل اعتبارات سفر در سه حوزه راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تکثیر بچه ماهی سی باس و ایجاد مزارع الگویی پرورش ماهی در قفس به مبلغ ۴۸ میلیارد ریال، احداث مزرعه الگویی تولید انرژی خورشیدی و طرح‌های مطالعاتی به مبلغ ۸۷ میلیارد ریال و انجام مطالعات محیط زیستی و رفع آلودگی آبی و خاکی سواحل پارس جنوبی و راه‌اندازی دفتر مطالعات و تحقیقات آلودگی زیست محیط به مبلغ ۳۲ میلیارد ریال جمعاً به مبلغ ۱۷۳ میلیارد ریال اختصاص داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: حوزه‌ مهم مورد تفاهم، باعث ایجاد قطب مهمی در حوزه‌های تخصصی و فناورانه توسط جهاد دانشگاهی در استان را ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت توسط استاندار بوشهر و رئیس جهاد دانشگاهی به امضا رسید.
 
انتهای پیام
captcha