سال آینده حمایت از برنامه‌های ‌پژوهشی ‌در ‌مساجد تقویت می‌شود
کد خبر: 3798860
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

سال آینده حمایت از برنامه‌های ‌پژوهشی ‌در ‌مساجد تقویت می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی گفت: در سال آینده حمایت از برنامه‌های هنری، پژوهشی و نمایشی در مساجد تقویت می‌شود.

حمایت از برنامه‌های پژوهشی در بستر مساجد اولویت مهم سال 98 کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی استحجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در سال جاری، اظهار کرد: تعداد متسابقان این دوره از مسابقات افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با بیان اینکه در سال آینده حمایت از برنامه‌های هنری، پژوهشی و نمایشی در بستر مساجد تقویت می‌شود، افزود: سال ۹۷ را با تلاش فعالان کانون‌های مساجد برای همکاری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی اعتکاف به ویژه در روستاها و مناطق مرزی آغاز کردیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی برگزاری سوگواره روح خدا در خردادماه و آغاز ثبت کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان در سایت «بچه‌های مسجد» را از دیگر اقدامات بهار ۹۷ ذکر کرد و گفت: با تلاش مدیران کانون‌های مساجد سطح استان و همکاران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری خراسان‌جنوبی، ۶۱۶ باب کانون در این سایت به ثبت رسید که در این زمینه خراسان‌جنوبی حائز رتبه برتر در سطح کشور شد.
سبزه‌کار مرحله دوم این سایت را ثبت‌نام اعضای کانون‌های مساجد استان در این سایت ذکر کرد و افزود: تاکنون ۴۱ هزار نفر در این سایت از کانون‌های مختلف سطح استان عضو شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک تمام فعالیت‌های انجام شده از سوی کانون‌ها در این سایت به ثبت می‌رسد، تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار حائز اهمیت امسال، تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور بود که بعد از ربع قرن از تأسیس این کانون‌ها، این مهم انجام شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری ۲۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در طرح اوقات فراغت با همکاری ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیح از دیگر اقدامات این دبیرخانه بود.
سبزه‌کار گفت: جشن‌های دهه کرامت، برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت، جشن‌های مهربانی در مساجد، استقبال از کاروان خدام رضوی، برگزاری جشن انقلاب در روستای طبسین نهبندان و روستاهای مرزی سربیشه، طرح‌های قرآنی مختلف از جمله طرح ۱۴۵۲و حفظ جزء ۵ و ۶ از دیگر برنامه‌ها بوده است.
وی بیان کرد: در برنامه‌های سال آینده به دو بحث نهج‌البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه در برنامه‌ها به صورت ویژه تاکید خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی به حضور بابرکت کانون مهدی موعود در قالب موکب مهدی موعود(عج) در پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال نیز اشاره و اظهار کرد: این کانون و اقدامات بسیار تأثیرگذار آن در سال‌های قبل،‌ باعث شد که دیگر استان‌های کشور نیز با حمایت رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به این جریان بزرگ ورود پیدا کنند.
سبزه‌کار برگزاری دوره آموزشی «چهل خبرنگار- چهل مسجد» را از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب برگزار شد و خاطرنشان کرد: تالیف و چاپ کتاب «آقای فرمانده» در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید استان امسال محقق شد و یک جلد کتاب از زندگی‌نامه امام سجاد(ع) نیز آماده چاپ است.
وی یادآور شد: در سال آینده به صورت ویژه این دبیرخانه در قالب یک طرح سه‌ساله، به بحث معرفی هرچه بیشتر سیره و زندگانی امام جواد(ع) خواهد پرداخت.
انتهای پیام

captcha