طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3798898
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه این استان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: ۳ هزار نفر از اعضای هیئت‌‌ امنا و خادمان رسمی و افتخاری به مسافران و میهمانان نوروزی در بقاع متبرکه خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 26 اسفندماه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری برای نهمین سال متوالی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان، اظهار کرد: این طرح همزمان با فرارسیدن سال جدید از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه 98 ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری امسال در ۲۴۴ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود، افزود: این طرح در چهار سطح ویژه، بقاع سطح یک، دو و سه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: طرح آرامش بهاری در هشت امامزاده شاخص گیلان به صورت ویژه برگزار می‌شود که شامل خدماتی از جمله خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، چندرسانه‌ای، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده است.

علیزاده ادامه داد: 30 بقعه متبرکه در سطح یک، 85 بقعه متبرکه در سطح دو و 121 بقعه در سطح سه مجری برگزاری طرح آرمش بهاری در گیلان بوده و متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات سطوح مختلفی از خدمات فرهنگی و مذهبی و ... را به زائران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در واقع دفاعی تمام عیار در جبهه جنگ فرهنگی با دشمنان است، گفت: این طرح برای مقابله با جنگ نرم دشمن در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و معرفتی و خدمات اجرایی، اجرا می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت آستان امامزادگان، بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی است، گفت: ارتقاء سطح خدمت رسانی در عرصه‌های فرهنگی و معنوی و رفاهی به زائران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری به شکلی ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مولفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مشخصه‌های رویکردی اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان از جمله برنامه‌های خدمات اجتماعی ما به زائران است.

علیزاده بیان کرد: در این خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است و با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی سعی داریم که مردم مهارت‌های زندگی صحیح را آموزش ببینند و گفت‌وگوهای چهره به چهره نیز در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به هجمه‌های وسیع تبلیغی و فرهنگی دشمنان اسلام علیه کودکان و نوجوانان در خیمه‌های معرفت برنامه‌های بسیار متنوع و ویژه کودکان و نوجوانان از جمله نمایش‌های چند رسانه‌ای با سبک و سیاق اسلامی، نقاشی، آموزش قرآن، بازی فکری و... اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو، خدمات مشاوره‌ای، برگزاری نماز جماعت، ادعیه و پاسخ و رفع شبهات دینی از مهم‌ترین برنامه‌های برپایی خیمه‌های معرفت است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم در 50 بقعه شاخص استان، ایستگاه سلامت در ۱۱ بقعه و ویزیت رایگان و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

علیزاده با اشاره به حضور ۳ هزار نفر از اعضای هیئت‌های امنا و خادمان رسمی و افتخاری به مسافران و میهمانان نوروزی خدمات رسانی می‌کنند، گفت: بیش از ۲۰۰ مبلغ اعزامی و بومی در برگزاری این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیون مسافر از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: هدف سازمان اوقاف در طرح آرامش بهاری، صرفا خدمت‌رسانی به زائران از نگاه گردشگری نیست، بلکه رویکرد اصلی در این زمینه، ارتقا سطح معرفتی زائران است.

انتهای پیام

captcha