اعتماد مجدد به آمریکا درست نیست
کد خبر: 3798901
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
آیت‌الله نوری همدانی:

اعتماد مجدد به آمریکا درست نیست

گروه حوزه‌های علمیه ــ مرجع تقلید شیعه در دیدار با وزیر خارجه با بیان اینکه در موضوع برجام دیدیم که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، گفت: هرجا نرمش نشان دادیم ضرر کردیم و نباید مجدد به آمریکا اعتماد کرد.

اعتماد مجدد به آمریکا درست نیستبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، این مرجع تقلید ظهر امروز، ۲۷ اسفند، در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، بیان کرد: آنچه در سیاست خارجی باید توجه شود سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است و الحمدلله در این مسیر گام برداشته می‌شود.

وی افزود: سیاست ما بر اساس فرهنگ قرآنی و اسلامی است و بر این اساس با دنیا به غیر آمریکا و اسرائیل ارتباط داریم و طبق همان سه اصل باید این ارتباط وجود داشته باشد و استمرار پیدا کند؛ اما اعتماد با ارتباط فرق دارد، هیچگاه نباید اعتماد کرد، چون طبق آیات قرآن هیچگاه کفار با ما کنار نخواهند آمد، چون خوی سلطه‌گری و استعمار در وجود آن‌ها است.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: در موضوع برجام دیدیم آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و اروپا هم مثل آمریکا است، چون جرات مخالفت با آمریکا را ندارد، لذا باید محکم باشیم و مقابله کنیم جون اندکی نرمش موجب باج‌خواهی و زیاده طلبی خواهد شد، رهبر معظم هم فرمودند هرجا نرمش نشان دادیم ضرر کردیم و نباید مجدد به آمریکا اعتماد کرد.

وی ادامه داد: امروز عربستان با پول آمریکا، اسرائیل و انگلیس با صرف پول و تبلیغات وسیع، اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی راه انداخته است و وزارت خارجه باید چهره حقیقی اسلام و تشیع را به دنیا نشان دهد.

مرجع تقلید شیعه گفت: معتقد هستیم مسئولان وزارت خارجه افراد متدین، خیرخواه و پرتلاش هستند و ما بابت زحمات تشکر و حمایت می‌کنیم، رهبری فرمودند آقای ظریف آدم متدینی هستند که برای ما حجت است.

وی اظهار کرد: بنده معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود، چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد، در مقابل دشمن باید وحدت خود را حفظ کنیم و از اختلاف جلوگیری نماییم، امام فرمودند هرجا اختلاف باشد دشمن از همان راه ورود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha