تقویت روحیه خودباوری؛ راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3798919
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

تقویت روحیه خودباوری؛ راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتاق بازرگانی البرز تقویت روحیه خودباوری و تکیه بر توانایی‌های داخلی را راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی امروز دانست.

تقویت روحیه خودباوری؛ راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی باید با تصمیم اصولی و دقیق در صحنه اقتصاد، پاتک مناسب، کارساز و کوبنده به دشمن زد.
وی همراهی و هماهنگی حاکمیت با بخش خصوصی دراتخاذ تصمیمات اقتصادی را زمینه‌ساز کم‌اثر شدن تحریم‌ها در سال پیش‌رو دانست و افزود: تمایل تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی به استفاده از نظرات کارشناسی بخش خصوصی و اساتید اقتصاددان حرکتی روبه جلو در رفع چالش‌های اقتصادی است.
این مسئول گفت: باید این باور درمدیران جامعه بیش ازپیش تقویت شود که اتخاذ تصمیمات، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های موردی و عجولانه در مسیر رفع موانع اقتصادی راهگشا نخواهد بود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: درمان پیکر بیمار و نحیف اقتصاد کشور با تصمیمات موردی که صرفا نقش داروهای مسکن را ایفا می‌کنند ثمری ندارد و رهایی از این بیماری نیازمند جراحی عمومی، آن هم با مشارکت متخصصان زبده اقتصادی است.
بنامولایی افزود: در سال جدید با ناهمواری‌های اقتصادی فراوانی مواجه خواهیم بود، لذا دیگر فرصت کافی برای اتخاذ تصمیمات همراه با آزمون و خطا نداریم .
این مسئول تصریح کرد: مشکلات اقتصادی را باید با مشارکت و همفکری دولت، اقتصاددانان و کارشناسان مجرب بخش خصوصی برطرف کنیم و دراین صورت است که به دنیا ثابت خواهیم کرد با وجود انبوه تحریم‌ها همچنان کشوری توانمند و مقتدر هستیم.
وی گفت: در سال جدید باید از خطاها و اشتباهاتی که تداوم وابستگی شدید به واردات را درپی داشته درس عبرت بگیریم و خودباوری و اتکا به توانایی‌های علمی و صنعتی را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار دهیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در ادامه به همراهی و هماهنگی کامل میان بخش خصوصی، استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرائی و قضائی استان البرز در رفع موانع اقتصادی تاکید کرد و گفت: امیدواریم مصوبات عدیده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز در ابعاد اقتصادی که در سطح ملی و استانی کارگشا خواهد بود در پایتخت مورد تائید نهائی و اجرا قرار گیرد تا شاهد ایجاد تحول در اقتصاد جامعه باشیم.
انتهای پیام

captcha