جزئیات عملیات مشترک نظامی تهران و آنکارا
کد خبر: 3798936
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
وزیر کشور ترکیه خبر داد؛

جزئیات عملیات مشترک نظامی تهران و آنکارا

گروه بین‌الملل – وزیر کشور ترکیه از آغاز عملیات مشترک آنکارا و تهران علیه شبه‌نظامیان «پ.ک.ک» در خاک این کشور خبر داد و به بیان جزئیاتی از آن پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ سلیمان سویلو اعلام کرد: امروز رأس ساعت 8 صبح به همراه ایران در مرزهای شرقی با این کشور عملیات مشترکی را علیه پ.ک.ک آغاز کردیم که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

سلیمان سویلو، طی سخنانی در یکی از میادین شهرستان سریک (Serik) از توابع استان آنتالیای ترکیه گفت: برنامه‌هایی را روی پهبادها نصب کردیم که از این پس گرو‌ه‌های تروریستی نه نتها توان حرکت در کوه‌ها را نخواهند داشت، حتی دیگر جرأت نمی‌کنند از مقرهای خود بیرون بیایند. 15 روز پیش اعلام کردم که با ایران عملیات مشترکی را انجام خواهیم داد. دو سه بار به تهران رفتیم، آن‌ها هم آمدند.

وی افزود: امروز رأس ساعت 8 صبح به همراه ایران در مرزهای شرقی با این کشور، عملیات مشترکی را علیه پ.ک.ک آغاز کردیم که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم که پ.ک.ک نفس بکشد. ریشه‌اشان را می‌خشکانیم. ملتمان را از شر آنان نجات می‌دهیم».

جزئیات عملیات مشترک نظامی تهران و آنکارا

یادآور می‌شود؛ سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه پیش از این طی سخنانی در خبرگزاری آناتولی با بیان اینکه آنکارا عملیات مشترک با ایران علیه پ.ک. ک انجام خواهد داد، اعلام کرده بود که کمتر از ۷۰۰ تروریست در ترکیه حضور دارند. ورود تروریست‌ها به خاک کشور کاهش یافته است. از ژانویه امسال ۱۲ تروریست وارد ترکیه شده‌اند. تدابیر جدی در مرزها اتخاذ شده است.

سلیمان سویلو همچنین در پاسخ به سوالی درباره حامیان پ.ک.ک، گفته بود که پیگیری افرادی که دست به اقدامات تروریستی زده‌اند برای حفظ امنیت گردشگران اروپایی و عرب وظیفه ما است. ما با این کشورها همکاری مشترک داریم.

انتهای پیام

captcha