راه‌اندازی زائرسرای ارزان قیمت حرم شاهچراغ(ع) از سال آینده
کد خبر: 3798950
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
دستغیب خبر داد:

راه‌اندازی زائرسرای ارزان قیمت حرم شاهچراغ(ع) از سال آینده

گروه اجتماعی ـ دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از افتتاح و راه‌اندازی زائرسرای ارزان قیمت این حرم مطهر از سال آینده خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا دستغیب، دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عصر امروز، 27 اسفندماه در همایش پایان‌سال خادمان این حرم مطهر با بیان اینكه اقدامات متعددی طی چند سال اخیر در این حرم مطهر انجام شده است، گفت: هنوز هم كارهای زیادی باید انجام دهیم.
وی با بیان اینكه آنچه كه در توان ما بود در جهت توسعه كمی و كیفی آستان مقدس انجام شد، افزود: از سال آینده زائرسرای ارزان قیمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی خواهد شد.
دستغیب با ذكر این نكته برنامه‌ریزی‌های متعددی برای آینده در این حرم مطهر انجام شده است كه برخی از آن‌ها دارای چشم‌انداز 20 ساله هستند، گفت: در حوزه موقوفات حرم مطهر كارهای بزرگی انجام شده است كه نتیجه آن‌ها 3 یا 4 سال آینده مشاهده خواهد شد.
دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین به طرح توسعه این حرم مطهر اشاره كرد و گفت: متولی توسعه حرم مطهر نهادها و دستگاه‌های مختلف نظیر وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسكن، شهرداری و وزارت كشور هستند لذا برای تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر نیاز به همراهی و مساعدت این دستگاه‌هاست.
وی با انتقاد از وضعیت راه‌های دسترسی به حرم مطهر و ترافیك شدید اطراف آن گفت: این راه‌های بسته مسلماً بر روی صنعت گردشگری نیز اثر می‌گذارد اما متأسفانه حرم مطهر متولی این مسئله نیست و دست ما بسته است.
دستغیب تأكید كرد كه یكی از راه‌ها برای رسیدن به اشتغال پایدار پرداختن به مركزیت حرم مطهر و تسهیل دسترسی به آن است كه برای این كار نیاز به عملكرد جهادی داریم.

يادآور می‌شود، در انتهای اين مراسم وضوخانه و سقاخانه صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد. 
انتهای پیام

captcha