برگزاری مراسم اعتکاف در مراکز المصطفی در خارج از کشور
کد خبر: 3798953
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲

برگزاری مراسم اعتکاف در مراکز المصطفی در خارج از کشور

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی(ص) از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مراکز المصطفی در خارج از کشور با همکاری ستاد مرکزی اعتکاف قم خبر داد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم اظهار کرد: حضور در مراسم روحانی اعتکاف یکی از توفیقات بزرگ الهی است و افزایش تعاملات ستاد مرکزی اعتکاف قم و جامعةالمصطفی(ص) در اجرای مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف در خارج کشور لازم و ضروری است.
وی ضمن تأکید بر بررسی راه‌های توسعه و افزایش ظرفیت اعتکاف رمضانیه، بر تولید محتوای دیجیتالی به منظور ارائه به معتکفان در کشورهای دیگر تأکید کرد و با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره جامع بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف در خارج کشور، هم‌افزایی در این امر را ضروری برشمرد.
در ادامه رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم در سخنانی با بیان اینکه اعتکاف رجبیه در سطح بین‌المللی دنبال می‌شود، اضافه کرد: امسال اعتکاف با لحظه سال تحویل متقارن شده است، به همین علت در شب سال تحویل در مراکزی همانند مصلی که بستر مورد نیاز را داریم، سال جدید را با مناجات اعتکافی با حضور عموم مردم آغاز خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای از برگزاری مراسم‌های اعتکاف ویژه دانش‌آموزی، دانشجویان، جانبازان، طلاب جامعةالمصطفی(ص) یاد کرد و گفت: امسال برای نخستین سال همه ۹ هزار نفر داوطلب آقا که برای اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند، پذیرفته شده‌اند اما در مورد بانوان با توجه به اینکه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب روبرو بودیم، نتوانستیم ۲۵ درصد آن‌ها را پذیرش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های پشتیبان اعتکاف به شیوه مطلوبی پای میدان آمده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های مؤثر فرهنگی، پشتیبانی و تدارکاتی در کنار ستاد اعتکاف قرار گرفته‌اند و این یکی از برکات نظام اسلامی است.
انتهای پیام

captcha