فرهنگ خیرخواهی از ابتدای انقلاب هر سال بیشتر از سال قبل شده است
کد خبر: 3799000
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

فرهنگ خیرخواهی از ابتدای انقلاب هر سال بیشتر از سال قبل شده است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: فرهنگ خیرخواهی، نوع‌دوستی و امدادرسانی از ابتدای انقلاب تا امروز هر سال بیشتر از سال قبل شده است که مبتنی بر تعالیم عالی اسلام است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز دوشنبه، 27 اسفند در جلسه هیئت امنای ستاد دیه نمایندگی استان کرمان با تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: فرهنگ خیرخواهی، نوع‌دوستی و امدادرسانی از ابتدای انقلاب تا امروز هر سال بیشتر از سال قبل شده است که مبتنی بر تعالیم عالی اسلام است.
وی افزود: 55 هزار نفر از زندانیان در سطح کشور به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند که این رقم در استان کرمان برابر با 5 هزار و 382 نفر است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کاهش جمعیت زندانیان و اصلاح و درمان آن‌ها از سیاست‌های کلان نظام و دستگاه قضایی است و آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه توجه ویژه‌ای به این امر دارد و تأکید وی بر جلوگیری از ورود افراد به زندان است.
موحد تصریح کرد: روند ورود افراد به زندان‌ها طی سال‌های اخیر در کشور کاهش یافته است و دستگاه قضایی تلاش می‌کند افراد به علت مسائل مالی وارد زندان‌ها نشوند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم و دعاوی در قوه قضاییه مورد توجه است، بیان کرد: نرخ جرایم با منحنی جمعیت، نابسامانی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برابری می‌کند بنابراین پیشگیری از جرایم را باید در متن جامعه دنبال کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: قوه قضاییه حتی بحث پیشگیری را برای دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند.
موحد همچنین تغییر رفتار در ستاد دیه را امری لازم خواست و افزود: باید همچنان در ستاد دیه، منابع جدید را شناسایی کنیم و فرهنگ‌سازی را انجام دهیم.
وی تأکید کرد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک نفر از درون این قوه سکان را به دست می‌گیرد و علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی که آیت‌الله رئیسی دارد، همچنین تجارب وی سرمایه ارزشمندی برای دستگاه قضا است و اقبال عمومی هم در درون دستگاه قضایی وجود دارد و زمینه برای پیشرفت فراهم شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تحول بنیادین در دستگاه قضایی از خواست‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی سند تحول قوه قضاییه را به‌عنوان برنامه تقدیم رهبری کرد که ایشان این سند را کارساز و کارآمد و منشأ تحول خواندند.
انتهای پیام

captcha