ورزشکار محجبه اسکیت روی یخ؛ سوژه رسانه‌های آلمانی
کد خبر: 3799009
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

ورزشکار محجبه اسکیت روی یخ؛ سوژه رسانه‌های آلمانی

گروه بین‌الملل ـ زهرا لاری، ورزشکار محجبه اماراتی، تنها زن محجبه رقابت‌های زمستانی «یونیور سیاد» روسیه بود که با پشتکار او مسئولان اتحادیه بین‌المللی اسکیت روی یخ پذیرفتند که او بتواند با حجاب در این مسابقات شرکت کند.

به گزارش ایکنا؛ حضور زهرا لاری، ورزشکار محجبه امارات متحده عربی در مسابقات زمستانی «یونیورسیاد» در روسیه، انعکاس زیادی در روزنامه‌های آلمانی زبان داشته است. زهرا لاری، نخستین زن شرکت‌کننده باحجاب در رقابت‌های اسکیت روی یخ و اهل امارات متحده عربی است. نشریه‌های مختلف آلمانی زبان، گزارش‌های مفصلی را درباره حضور این ورزشکار محجبه در مسابقات روسیه منتشر کرده‌اند. آنچه در ادامه می‌خوانید؛ گزارش نشریه «اشترن» از فعالیت‌های این ورزشکار محجبه است:

او هفته گذشته در مسابقات زمستانی یونیورسیاد در روسیه حضور داشت. اتحادیه بین‌المللی اسکیت روی یخ مدتی است که قوانین مربوط به حضور در این مسابقات را تغییر داده است. پیش از این، براساس قوانین اتحادیه بین‌المللی اسکیت روی یخ، استفاده از هرگونه روسری و گوشواره به دلیل خطرات آن ممنوع بود. در حالی که لاری این قانون را زیر پا گذاشت و تصمیم گرفت تا با حجاب در مسابقات شرکت کند. بدین ترتیب، او ترجیح داد به جای اینکه روسری را از سر بردارد، جریمه‌های اتحادیه را بپذیرد. بالاخره با پشتکار او، مسئولان اتحادیه پذیرفتند که او بتواند با حجاب در مسابقات شرکت کند. حالا زهرا لاری به صورت قانونی در رقابت‌های یونیورسیاد زمستانی روسیه شرکت کرده و امیدوار است که برای سایر زنان ورزشکار مسلمان که می‌خواهند در رقابت‌های بین المللی شرکت کنند الگو باشد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، او حالا علاوه بر حجاب، دغدغه‌های دیگری هم دارد. زهرا لاری نخستین ورزشکار امارات متحده عربی است که در رقابت‌های بین‌المللی اسکیت روی یخ شرکت می‌کند. به همین دلیل او با چالش‌های زیادی روبروست. این دختر ۲۴ ساله به رسانه‌های روسیه گفت:«ما فقط یک سالن برای اسکیت روی یخ در ابوظبی داریم. امارات امکانات زیادی دارد، اما من به عنوان اولین زن محجبه در این رشته مشکلات خاص خودم را دارم. اولین‌ها در هر رشته‌ای باید با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کنند»؛ هر چند لاری مشکلاتی دارد اما هم‌وطنانش از او حمایت می‌کنند.
 
رقابت‌های یونیورسیاد از دوم تا دوازدهم ماه جاری میلادی (11 تا 13 اسفندماه) در روسیه برگزار شد و ۳ هزار دانشجو از ۵۸ کشور در این مسابقات حضور داشتند.

در حال‌ حاضر هدف اصلی لاری، رسیدن به مسابقات المپیک ۲۰۲۲ است. او تلاش می‌کند تا سهمیه ورود به این مسابقات را کسب کند. با وجود این معلوم نیست که او بتواند در این مسابقات شرکت کند. لاری در سال ۲۰۲۲ یک ورزشکار ۲۸ ساله است. هرچند ورزشکاران زیادی در این سن درخشیده‌اند.

انتهای پیام
captcha