اختصاص ۶۳ میلیارد وام خوداشتغالی به مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3799026
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

اختصاص ۶۳ میلیارد وام خوداشتغالی به مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه یازدهم، ۶۳ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت این استان اختصاص یافته است.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه یازدهم، ۶۳ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت این استان اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ شغل با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد تومان از محل ارائه تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.
وی افزود: فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه خودکفایی مددجویان شامل رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان و کنترل کیفیت محصولات تولیدی آن‌ها، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌منظور ارتقای سطح آگاهی‌های علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان می‌شود.
عبادی اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان مستعد از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان و استفاده مددجویان از تسهیلات تبصره‌های قانون بودجه در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: همچنین این نهاد به‌منظور حمایت از مددجویان اقدامات مختلفی از جمله تهیه مقدمات لازم برای خودکفایی جمعی و گروهی، از طریق کارگاه‌های آموزشی و تولیدی، پشتیبانی فنی و تدارکاتی از مددجویان کارآفرین، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان و تأمین فضای خودکفایی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

captcha