درگذشت قاری برجسته مصری «محمد السید ضیف»
کد خبر: 3799031
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

درگذشت قاری برجسته مصری «محمد السید ضیف»

گروه بین‌الملل ـ شيخ محمد السيد ضيف، از قاریان برجسته مصر و جهان اسلام، در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری mansora2day.com، شیخ محمد السید ضیف، از قراء برجسته مصر و از قاریان اتحادیه رادیو و تلویزیون این کشور بود که عصر دیروز(27 اسفندماه) دعوت حق را لبیک گفت.
 
محمد السید ضیف در سال 1945 در روستای «طناح» از توابع شهرستان «المنصوره» در استان «دقهلیه» متولد شد. پدرش حاج سید علاقه وافری به آموزش قرآن و علوم قرآنی به فرزندش داشت، تا جایی که او یکی از حافظان کلام وحی شد.
 
محمد از کودکی به مکتب‌خانه‌های قرآنی روستای خود می‌رفت و بعد از این مرحله و با ظهور استعداد و نبوغ قرآنی وی، پدرش او را به روستای «اویش الحجر» در شهرستان «المنصوره» که حدود 20 کیلومتر با روستای طناح فاصله داشت، فرستاد تا علوم و احکام قرآن و قرائات هفتگانه را بیاموزد.
 
در این مرحله محمد فقط 15 سال داشت و طی دو سال، به احکام تلاوت، تجوید و قرائات قرآن مسلط شد و از وی، چهره‌ای قابل قبول برای قرائت قرآن در مناسبات و مراسم مختلف در روستای طناح و مناطق اطراف آن ساخته بود.

محمد السید ضیف در سال 1984 به رادیو قرآن پیوست و با قرائت به شیوه شیخ حمدی الزامل، شگفتی اعضای کمیته قرآنی را برانگیخت و پس از مدتی تلاوت کوتاه، توانست به‌ عنوان قاری معتمد رادیو، مجوز تلاوت زنده طولانی‌مدت را از کمیته قرآنی مصر دریافت کند و به یکی از قاریان معروف در تمام کشورهای اسلامی تبدیل شود.
وفات قاری برجسته مصری «محمد السید ضیف»

انتهای پیام
captcha