اهدای پنج جلد قرآن به كتابخانه ملی اوگاندا
کد خبر: 3799061
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
از سوی ایران انجام شد؛

اهدای پنج جلد قرآن به كتابخانه ملی اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، بیش از 70 جلد كتاب و پنج جلد ترجمه انگلیسی قرآن مجید را به كتابخانه ملی كامپالا، پایتخت این کشور، اهدا كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی كشورمان در اوگاندا، از كتابخانه ملی کامپالا بازدید و با آدونیا کاتونجیسا، رئیس این كتابخانه، دیدار گفت‌وگو كرد.

رایزن فرهنگی كشورمان در جریان این دیدار، بیش از 70 جلد کتاب با موضوعات دینی، فرهنگی، تاریخی، انقلاب اسلامی، اسلام و مسیحیت، ایران‌شناسی در سطوح مختلف جوانان و بزرگسالان و نیز پنج جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی را به كتابخانه ملی كامپالا اهدا كرد.

همچنین در این دیدار بر تقویت روابط دوجانبه تأکید شد و قزلسفلی با بیان اینکه كتابخانه‌ها سرمایه‌های فرهنگی یک كشور هستند و می‌توانند منشأ اطلاعات، آگاهی، بصیرت، تشویق جوانان به تلاش و کوشش و بهره‌دهی برای کشورها باشند، گفت: کتاب مفید، سازنده و مطابق با عقاید دینی و فرهنگ بومی در شکل دادن به افکار مردم برای مفید بودن در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

قزلسفلی در ادامه سخنان خود گفت: براساس قرارداد و برنامه مبادلات فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اوگاندا، کتابخانه‌های ملی دو کشور در زمینه‌های مبادله اطلاعات، تجربیات، کتاب و ... می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های سازنده‌ای داشته باشند. بر این اساس آمادگی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری با کتابخانه ملی کامپالا را اعلام می‌كنم.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با اشاره به ضرورت تغییر نگرش برای توسعه پایدار گفت: خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه به تغییر سرنوشت خود اقدام كنند، زیرا خداوند متعال حامی و پشتیبان ملت‌هایی است که برای توسعه همه‌جانبه تلاش می‌كنند.

رئیس کتابخانه ملی کامپالا هم از اهدای کتاب از سوی رایزنی فرهنگی ایران تقدیر و ابراز امیدواری كرد که روابط در آینده بیش از پیش تقویت شود و از این طریق دو کشور بتوانند از تجربیات و منابع علمی و فرهنگی یکدیگر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha