فرهنگ ایثار و شهادت الگوی مسئولان باشد
کد خبر: 3799067
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

فرهنگ ایثار و شهادت الگوی مسئولان باشد

گروه اجتماعی ــ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل رزمندگان دوران دفاع مقدس را بهترین الگو برای نسل جوان دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید الگوی مسئولان نیز باشد؛ زیرا‌که این فرهنگ انسان را از غرق شدن در مادیات زندگی روزمره رها می‌کند.

فرهنگ ایثار و شهادت الگوی مسئولان باشدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، روز گذشته، 27 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردوهای راهیان‌نور عظمت هشت سال حماسه و دلاورمردی رزمندگان اسلام در جبهه‌ها را نشان می‌دهد، حضور همه اقشار مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به ویژه جوانان تأثیر قابل توجهی در روحیه معنوی، مقاومت و ظلم‌ستیزی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه الحمدالله روز به روز ثبت نام و حضور در کاروان‌های راهیان نور در استان اردبیل در حال گسترش است، گفت: هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، ترویج فرهنگ مقاومت، حفظ روحیه ازخودگذشتگی و ایثار و تشریح ارزش‌های دفاع مقدس است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: آنهایی که از نزدیک شاهد صحنه‌های دفاع مقدس بودند امروز وظیفه آنهاست که رشادت‌ها و ایثارگری‌های و ارزش های دفاع مقدس را سینه به سینه و نسل به نسل انتقال دهند.

وی گفت: کل دنیا و بشریت مطاعی قلیل می باشد و خداوند با شهیدان با نور خود معامله کرد که به واسطه این نور تا ابد زنده خواهند ماند و نزد پروردگارشان روزی خواهند گرفت.

فیاضی تصریح کرد: شهدای والامقام کشورمان عزت و اقتدار را به ارمغان آورده‌اند و برای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس از هیچ تلاشی دست برنداشته‌اند که این یک دستاورد بزرگ است و باید در این زمینه ما نیز به وظایف و دین خود در برابر شهدای والامقام ادا کنیم و راه و اهداف شهدای والامقام کشورمان را به خاک فراموشی نسپاریم.

فیاضی گفت: ایران اسلامی از امن‌ترین کشورهای دنیا است و این امنیت و اقتدار در سایه خون پاک شهدای والامقام رقم خورده و باید ادامه دهنده راه و هدف شهدای والامقام کشورمان باشیم که راه سعادت و خوشبختی را به ما نشان می‌دهند.

وی گفت: امروز صحنه، صحنه ایستادگی است و جناح و گروه و دسته بندی سیاسی مهم نبوده و تنها مقوله ای که باید مورد اهمیت همگانی باشد حفظ دستاورد شهدا وحفظ انقلاب و نظام است.

‌فیاضی گفت: جنگ رسانه ای دشمن هنوز ادامه دارد و استکبار جهانی با برخورداری از این غول رسانه ای درصدد تخریب انقلاب ونظام بوده و هر روز در صفحات رسانه ای شاهد شبهه افکنی دشمنان بر علیه نظام، انقلاب و ولایت فقیه هستیم.

وی با اشاره به جانفشانی جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: روحیه جانبازی و آزادگی، بی آن که محدود به دوران دفاع مقدس باشد، در مقطع زمانی پس از این دوره نیز، با مسئولیت پذیری و آگاهی هر چه بیشتر توام بوده و منشاً اثر خیر بوده است که اثر را می توان در کاروان های راهیان نور مشاهده کرد.

رزمندگان دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای نسل جوان هستند
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه خدای متعال آنطوری که از انسان‌ها و بندگان خود پذیرا است، در رحمت خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس از جمهوری اسلامی ایران مقابل ظلم و ستیز به روی رزمندگان و ملت شریف ایران باز نمود.

وی رزمندگان دوران دفاع مقدس را بهترین الگو برای نسل جوان دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید الگوی مسئولان نیز باشد؛ زیرا که این فرهنگ انسان را از غرق شدن در مادیات زندگی روزمره رها می‌کند.

وی با اشاره به عملیاتی کردن بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: وحدت و همدلی مردم و مسئولان بزرگترین ابزار ایستادگی در برابر دشمنان است و موفقیت‌ها و دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی در این چهل سال در سایه وحدت و انسجام ملی بدست آمده است.

وی با اشاره به این که شهدای والامقام کشورمان همیشه در برابر ابرقدرت‌ها لحظه‌ای نا امید نشده‌اند، بیان کرد: باید این شخصیت‌ها را به عنوان یک الگوی شاخص در جامعه به همگان معرفی کنیم که این مسئله نیازمند تعاملات همه‌جانبه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه است تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به همگان معرفی کنیم.

اردوهای راهیان نور؛ بهترین راه شناخت فرهنگ ایثار و شهادت
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه راهیان نور به یک آیین و فرهنگ تبدیل  شده است، گفت: باید تلاش و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام به نسل امروزی تبیین و معرفی شود تا کسانی که در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس نبودند به طور ملموس در جریان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای والامقام قرار بگیرند.

فیاضی حضور در اردوهای راهیان نور را بهترین راه شناخت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: ملت ایران در زمان جنگ تحمیلی در مقابل 43کشور ابر قدرت دنیا مقاومت کرده‌اند که اعتقاد قلبی شاخصه بارز آنان است و شهدای والامقام کشورمان از این سرمایه بزرگ برای رسیدن به پیروزی و موفقیت استفاده کرده‌اند که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه واقع شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در خصوص اشاره مقام معظم رهبری در گام دوم به جوانان میهن اسلامی، تاکید داشت: جوامع علمی ما به خصوص دانشجویان بسیجی باید با تقویت ایمان و بصیرت خود بتوانند با حربه های دشمنان اسلام و انقلاب مبارزه کرده و ضمن از بین بردن ظلمات و تاریکی ها مروج نور الهی در جهان باشند.

وی از دانشجویان بسیجی خواست تا ضمن تقویت بصیرت و آگاهی در کسب معرفت تلاش کنند تا بتوانند با ظلمت غرب مبارزه کرده و الگوی معرفتی دینی را در جهان ترویج کنند چرا که تنها راه از بین بردن ظلمت غرب ترویج معرفت دینی در جهان است.

دِین ما ‌مقابل خانواده‌های شهدای والامقام بسیار سنگین است
فیاضی با بیان اینکه ملت ایران مدیون صبر و استقامت خانواده های معظم شهیدان هستند، اظهار کرد: دِین ما در مقابل خانواده‌های شهدای والامقام بسیار سنگین است که باید از تمام دستاوردهای ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ و صیانت کنیم که این موضوع نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه ایثارگری و دلاورمردی‌های رزمندگان است که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: شهدای والامقام ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند و این اهداف تاسی از راه و قیام عاشورا است که باید از تمام تلاش خود برای نگهداری از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی تلاش کنیم و باید این درس را از واقعه عاشورا بگیریم و این راه را در بین نسل کنونی ترویج دهیم.

انتهای پیام

captcha