پیش‌بینی تردد 5 میلیون نفری زائران عتبات از مرز مهران در اربعین سال آینده
کد خبر: 3799137
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
سلیمانی دشتکی عنوان کرد:

پیش‌بینی تردد 5 میلیون نفری زائران عتبات از مرز مهران در اربعین سال آینده

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت : اربعین سال 97 نشان داد که بیش از 65 درصد زوار ایلام و مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند و با حذف ویزا باید برای تردد بیش از 5 میلیون زائر در سال 98 آمادگی داشت .

پیش‌بینی تردد 5 میلیون نفری زائران عتبات از مرز مهران در اربعین سال آینده
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره 3000 شهید استان ایلام، اظهار کرد: اگر امروز بنا به وسعت و میزان جمعیت استان مورد توجه قرار بگیریم 8 سال عدم توسعه یافتگی مغفول می ماند .
وی با عنوان این مطلب که ایلام با 7 دهم درصد جمعیت کشور و 1.5 درصد شهید و 2.5 درصد شهید و جانباز حق بزرگی بر گردن کشور و نظام دارد، تاکید نمود؛ امروز نیز ایلام چون گذشته و اینبار در ابعاد ملی دیگر چون مراودات مرزی، مرز مشترک، اربعین، منابع نفت و گاز و پتروشیمی و ... نقش آفرینی می کند .
استاندار ایلام در ادامه با اعلام این مهم که در شرایط تحریم مرز ایران با عراق بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: بنابراین توجه به زیرساخت ها و منافع استان در واقع توجه به منافع کل کشور قلمداد می شود و همه ما وظیفه داریم ابعاد ملی استان را بیش از پیش برجسته سازیم .
سلیمانی گفت: اربعین سال 97 نشان داد که بیش از 65 درصد زوار ایلام و مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند و با حذف ویزا باید برای تردد بیش از 5 میلیون زائر در سال 98 آمادگی داشت .
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ضرورت ایجاد دایره المعارف شهدای کشور در ایلام تاکید کرد و ادامه داد: در 8 سال جنگ تحمیلی ایلام به تربت پاک شهیدان ایران اسلامی مبدل شد و این مهم ایجاب می کند تا اطلسی از این شهدای سربلند ایجاد گردد .
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات بودجه ای در سال آینده تاکید کرد و گفت:باید اولویت کاری بر مایحتاج مردم و هزینه های جاری قرار داده شود و با صرفه جویی و استفاده حداکثری از امکانات موجود بهترین استفاده را کرد .
وی در پایان تاکید کرد: برای برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان همه دستگاه های اجرایی استان موظف به همکاری و کمک هستند
انتهای پیام
captcha